اقتصادی

۱۰ توصیه یک نماینده مجلس به وزاری جهاد کشاورزی و صمت دولت سیزدهم

یکی از اعضای کمیته کشاورزی مجلس پیشنهاد کرد که سید ابراهیم رئیسی هنگام انتخاب وزارت کشاورزی و جهاد به موضوعات دام ، طیور ، خوراک ، خوراک دام و طیور و البته ذخایر استراتژیک کشور توجه کند.

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با یومیر ، با اشاره به وضعیت كشاورزی ، دامداری و زیست محیطی كشور ، پیشنهاد كرد كه سید ابراهیم رئیسی هنگام انتخاب یك مدیر اجرایی و دانشمند برای تصدی وزارت جهاد ، 10 توصیه زیر را جدی بگیرد. برای کشاورزی ، صنعت ، معادن و تجارت:

توصیه 1: رفع بدبختی دام و ناتوانی کشاورزان در کشتن دامهای مولد

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان ، کمبود خوراک و خوراک دام تعدادی از کشاورزان را بر آن داشته تا دام های خود را به ویژه دامهای تولیدی را به کشتارگاه برسانند. این اتفاق در همه استانها به ویژه استان کرمان افتاده است. این موضوع چندین بار در کمیته کشاورزی مجلس با مقامات در میان گذاشته شده است ، اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است و اوضاع روز به روز بدتر می شود.

توصیه 2: غذای حیوانات خانگی تهیه کنید

یکی از اعضای کمیته کشاورزی مجلس گفت: “به دلیل کمبود بارندگی و کاهش علوفه در مراتع و مراتع طبیعی ، تقاضا برای علوفه و علوفه طبیعی بسیار زیاد است.” متأسفانه ، وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی دیرهنگام در مورد این موضوع داشته و از فوریه 2010 در مورد آن فکر کرده است. به دلیل خشکسالی فعلی فراتر از نیاز تقریباً. هر ساله 3 تا 5 میلیون تن خوراک دام و مازاد خوراک. سرعت بخشیدن به روند خرید مهم است.

توصیه 3: جلوگیری از قاچاق خوراک دام

وی درباره قاچاق نیز اظهار داشت: بخشی از خوراک و خوراک به دلیل اختلاف قیمت قاچاق می شود. این اقدام باید در اسرع وقت متوقف شود زیرا ارز 4200 تومانی است و بخشی از خزانه داری است.

توصیه 4: بهبود کیفیت خوراک دام

اعظمی با ابراز نگرانی از کیفیت خوراک دام گفت: به دلیل کمبود خوراک دام ، واسطه ها و سود زالوها خاک اره و سایر مواد مغذی غیر مغذی را با کنجاله سویا و خوراک دام ترکیب کرده و به دامداران عرضه می کنند. این ترکیبات اموال و سرمایه کشاورز را هدر می دهد و حیوانات را بیمار و مسموم می کند. برای این مسئله نیز باید راهکارهای جدی در نظر گرفته شود.

توصیه 5: ارز اختصاص یافته برای واردات خوراک دام را افزایش دهید

به گفته این عضو ، ارز اختصاص یافته برای واردات خوراک دام کافی نیست. وزارت جهاد کشاورزی نیز از این موضوع شکایت دارد. علی رغم اینکه سهام کشور به ویژه در استان ها دارای ذخایر قابل قبولی است اما به دلیل ارز تخصیص یافته در آینده با مشکل روبرو خواهیم شد. کشاورزان در فاصله بین سفارش و واردات و توزیع آسیب می بینند. دولت باید اکنون وارد شرایط شود ، در غیر این صورت بحران تا شب عید ادامه دارد.

توصیه 6: بهبود ذخایر استراتژیک خوراک دام کشور

اعظمی می گوید: وضعیت ذخایر استراتژیک خوراک دام در کشور خیلی مناسب نیست. طی تماس تلفنی با معاون وزیر جهاد کشاورزی ، اطمینان حاصل کردم که تا 45 روز آینده برای تأمین محصولات دامی مردم مشکلی نداریم ، اما لازم است اقدامات در این زمینه انجام شود.

نکته 7: به تحویل خوراک برای سال آینده فکر کنید

نماینده مردم جیرفت در مجلس یازدهم با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی ادعا کرد: وضعیت بارندگی در پاییز سال آینده کشور خوب نیست بنابراین باید سعی کنیم علوفه فصل آینده را تأمین کنیم از سال.

نکته 8: کیفیت ذرت وارداتی را بهبود ببخشید

وی ادامه داد: ذرت قبلا از برزیل وارد می شد و از کیفیت خوبی برخوردار بود اما اکنون از اوکراین وارد می شود و کیفیت خوبی ندارد. شما باید به فکر بهبود کیفیت ذرت باشید.

نکته 9: محصولات وارداتی را در شهرهای مرزی ریخته نکنید

عضو کمیته کشاورزی مجلس همچنین از ریختن محصولاتی مانند دانه های سویا در شهرهای مرزی انتقاد کرد و گفت که این باعث کاهش کیفیت محصول می شود و در نهایت غیر قابل استفاده می شود.

پیشنهاد: سهمیه خوراک مرغ را برای مرغداران درج کنید

نماینده مردم جیرفت در مجلس می گوید: مرغداری های سراسر کشور از بهمن ماه دو دوره مرغ داشته اند اما هنوز سهمیه دوره اول خوراک مرغ را دریافت نکرده اند. به عبارت دیگر ، سیستم بازار کارایی خود را از دست داده است. اداری بوده است. لازم به ذکر است که با این وضعیت دور سوم وجود نخواهد داشت و مرغدار جوجه ریزی نخواهد کرد ، بنابراین احتمالاً از سپتامبر به بعد با کمبود مرغ روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا