استان ها

نماینده ارومیه: اگر سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی، صرفا افتتاح پروژه‌های دولت قبل باشد، بیهوده است

روح الله حضرت پور گفت: در دوره های گذشته و در دوره های ریاست جمهوری گذشته شاهد سفر شخص اول دولت به آذربایجان غربی بودیم اما آیا گرهی از مشکلات استان ما باز شد؟ نمونه بارز آن وضعیت آذربایجان غربی از نظر شاخص های توسعه است که جزو آخرین و عقب مانده ترین استان های کشور است.

وی گفت: متاسفانه آذربایجان غربی در سال گذشته در بدترین وضعیت قرار داشت. نرخ تورم یکی از استان های ضعیف کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطالباتی دارند، خاطرنشان کرد: ادامه عملیات احیای دریاچه ارومیه، لزوم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. بخش صنعت به ویژه صنایع مادر در استان و بهره برداری اساسی از ظرفیت های کشاورزی این منطقه و توسعه مکانیزاسیون در این بخش از خواسته های مردم آذربایجان غربی است.

حضرت پور با تاکید بر اینکه استان ما دارای ظرفیت های بالقوه ای در حوزه معدن است که متاسفانه دولت هیچ اقدامی برای سرمایه گذاری در آن انجام نداده است، یادآور شد: با سرمایه گذاری در بخش استخراج مواد معدنی و همچنین فرآوری این فرآورده ها برای جلوگیری از خام فروشی نفت، بیکاری می تواند استان محدود و عجیب و غریب به طور قابل توجهی کاهش یابد.

وی با اشاره به فعالیت معدن طلای زرهی تکاب گفت: این معدن که یکی از بزرگترین معادن طلای خاورمیانه است جدای از محرومیت و تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی به نفع مردم منطقه بوده است؟ ” غیر از این آیا زیرساخت های موجود از جمله جاده ها توسط معدنچیان تخریب شده است؟ آیا نمی توان با اختصاص درصدی از منابع حاصل از استخراج طلای این معدن به خود منطقه، برای رفع محرومیت آن اقدام کرد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی در جریان جزئیات فعالیت معدن زرهی تکاب است، گفت: حمایت از کشاورزان با تضمین خرید محصولات کشاورزی یکی از مطالبات جدی ماست.

وی تاکید کرد: آقای رئیسی در سفر به استان مازندران دستور آزادسازی سواحل دریای خزر را که توسط دستگاه های دولتی اشغال شده بود صادر کرد که با تعیین ضرب الاجل محقق شد. لذا از ایشان انتظار داریم با چنین دستوراتی برای رفع مشکلات آذربایجان غربی اقدام کند.

حضرت پور خاطرنشان کرد: اگر سفر آقای رئیسی به آذربایجان غربی صرفاً بهره برداری از پروژه های انجام شده در دولت قبل باشد، سفری بیهوده و بی نتیجه خواهد بود. انتظار ما این است که سفر پیش رو با مصوباتی همراه باشد که گامی اساسی در جهت محرومیت زدایی و کاهش آلام مردم این کشور باشد.

46

دکمه بازگشت به بالا