عمومی

شکاف در حوزه فضاهای آموزشی آذربایجان غربی برداشته می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که به صورت ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به استفاده کنید گیر ظرفیت های ملی و نهادهای انقلابی از جمله بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای راه اندازی نهضت مدرسه سازی در استان افزود: انجام دهید.

وی با قدردانی از خدمات خیرین مدرسه ساز در ساخت و ساز اماکن آموزشی گفت: از نظر سرانه آموزشی در استان آذربایجان غربی وضعیت مطلوبی نیست به طوری که مساحت آموزش و پرورش استان 4 متر مربع و در برخی از شهرها حوزه آموزش و پرورش در کمترین میانگین کشوری قرار دارند.»

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به استفاده کنید گیر ظرفیت های ملی و نهادهای انقلابی از جمله بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان برای راه اندازی نهضت مدرسه سازی در استان گفت: همکاری های لازم در امر مدرسه سازی در استان باید انجام شود چرا که امروز نیازمند عزم جدی هستیم. نهضت مدرسه سازی در استان راه اندازی شود.» بمیر

6000 کلاس درس در آذربایجان غربی نیاز به مقاوم سازی دارند

وی گفت: خیران مدرسه ساز با مشارکت خود 781 مدرسه شامل 4000 کلاس درس در استان ساخته اند. ووی افزود: در حال حاضر میانگین فضای آموزشی در کشور 5.18 متر مربع و متوسط ​​فضای آموزش در آذربایجان غربی 4 متر مربع است و در سرانه حوزه آموزش رتبه 29 را به خود اختصاص داده است.

معتمدیان افزود: بیش از 5600 کلاس تخریبی و 1365 کلاس خشتی .وپیسنگ ها، ساختمان های مخروطی و استیجاری و حدود 6000 صنف برای مقاوم سازی در استان وجود دارد که برای مردم آذربایجان غربی مناسب نیست.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای رسیدن به شرایط مطلوب در مدرسه سازی نیاز به یک برنامه مدون و میان مدت است. ثروتمند بودن.

معتمدیان با تاکید بر وجود خلأهای آموزشی در استان تصریح کرد: فاصله ای که بین مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار از فضای آموزش و پرورش وجود دارد باید برطرف شود و همچنان نیازمند کمک و کمک خیرین در نهضت مدرسه سازی در استان هستیم.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در راه اندازی نهضت مدرسه سازی باید با خیرین مدرسه ساز تعامل و همدلی ویژه ای برقرار شود. آه تو اتفاق خواهد افتاد.

در .اپان این مراسم با حضور خیرین مدرسه ساز استان با اهدای لوح و تندیس یادبود برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا