استان ها

۴۹ واحد تولیدی صنعتی آذربایجان غربی در لیست صنایع آلاینده

یومیر/ آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۴۹ واحد تولیدی صنعتی در استان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفتند.

مهران نظری افزود: در پایش واحدهای صنعتی این استان در سه ماهه دوم سال جاری، بایگانی 60 واحد صنعتی برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شده است که بر اساس مطالعات و مستندات موجود اسامی 49 واحد تولیدی اعلام شده است. و واحدهای صنعتی در این لیست هستند.صنایع آلاینده محیط زیست در آذربایجان غربی وجود دارند که برای اجرای قانون به معاونت بشردوستانه سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده اند.

به گزارش یومیر، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان، وی گفت: اخطارهای زیست محیطی برای نهادهای آلاینده صادر شده که در صورت عدم بهبود فعالیت واحدها، در دوره آینده در فهرست صنایع آلاینده قرار نخواهند گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بر اساس تبصره یک ماده 38 قانون وصول عوارض جاده ای، چنانچه واحدهای صنعتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده تشخیص داده شوند، واحد صنعتی باید درصدی از فروش خود را پرداخت کند. به عنوان مالیات آلودگی از طریق سازمان پرداخت مالیات شهرداری منطقه شما برای حفاظت از محیط زیست استفاده می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا