عمومی

لزوم تجهیز مدارس عشایری آذربایجان غربی به امکانات آموزشی مناسب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین محمدمهدی شهریاری شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی مبنی بر اینکه برای تجهیز مدارس عشایری و روستایی ، نهادهای مسئول از جمله نوسازی و آموزش مدارس باید اعتبار ویژه ای اختصاص دهند ، افزود: تجهیز آموزش مناسب امکانات

وی همچنین به لزوم تهیه لوازم آموزشی به دانشجویان بی بضاعت اشاره کرد و افزود: قرار بود جنبش عرضه تبلت با هم افزایی بین اهدا کنندگان ، دستگاه های متولی ، رسانه ها و اقشار مختلف جمعیت شکل گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز تاسف از محرومیت برخی دانش آموزان از شبکه شاد به دلیل کمبود تبلت و امکانات آموزشی ، ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات 30 درصد دانش آموزان کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند و استفاده از ظرفیت ضروری است. “جمعیت و تمام ظرفیت های استانی باید برای حل این مسئله تصمیم بگیرند و اقدامات لازم را در مورد حضور دانشجویان استان در شبکه شاد انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گزارش وزارت آموزش و پرورش در مورد وضعیت اردوگاه های دانش آموزی دستور داد منابع مالی لازم تخصیص یابد و ظرفیت سایر دستگاه ها از جمله شهرداری نیز توسعه و تجهیز شود.

شهریاری با بیان اینکه برخی از شهرداری ها نسبت تحصیلات از محل عوارض را پرداخت نمی کنند که باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند ، افزود: برای کمک به بازسازی اردوهای دانش آموزی استان با هماهنگی شهرداری ارومیه باید در زمینه اتاق اقدام کند. و حصار Vær.

108 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی به یک برنامه درسی خوشحال دسترسی ندارند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این جلسه با بیان اینکه از مجموع 12000 کلاس مورد نیاز استان علاوه بر 2500 مدرسه در 2 سال گذشته ساخته و تحویل داده شده است ، گفت: با افتتاح 2 مدرسه ، 6 کلاس در شهرستان شوط توسط هشت کلاس متوالی برچیده شد.

مهین منافی با بیان اینکه 106 پروژه با 599 کلاس درس با بیش از 78 هزار متر مربع و هفت مرکز تناسب اندام با 3 هزار و 780 متر مربع در استان در سال 1399 به بهره برداری رسید ، گفت: با جذب 48 هزار دانش آموز جدید توانستیم دانشجو جذب کنیم. ” به بیش از 67٪ ارتقا دهید.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از 354 هزار دانش آموز در شش کلاس ابتدایی استان ، ادامه داد: پوشش آموزش واقعی مدرسه ابتدایی امسال به 98.35 درصد رسید که نسبت به سال گذشته 97.76 افزایش داشت.

منافی افزود: در استان آذربایجان غربی 108 هزار نفر به یک برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند که 33 هزار و 400 نفر آنها دانش آموزان مناطق محروم و عشایری و سایر روش های آموزشی مانند مدارس تلویزیونی و بسته های آموزشی تهیه شده توسط گروه های آموزش و پرورش استان. “استفاده شده است.

منافی با اشاره به اینکه طرح ملی “هدایت” همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجرا است ، گفت: در طرح هدایت با شعار “هر دانش آموز یک تبلت دارد ، هر تبلت یک کلاس مدرسه دارد” و عمومی یارانه ها ، وسایل کمک آموزشی هوشمند مانند تبلت ها و تلفن های همراه خریداری و در اختیار دانشجویان نیازمند قرار می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا