عمومی

۱۰۰ واحد تولیدی غیرفعال آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدرضا پورمحمدی امشب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تبریز با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت: ما هستیم و مشکلات تحریم واحدهای صنعتی و تولیدی نیز با چالش روبرو شده است ، اما طی دو سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه در دوره کرونا هیچ نیرویی در واحدهای تولیدی استان تعدیل نشده است ، افزود: آذربایجان شرقی از نظر برنامه های توسعه و ایجاد در ردیف دوم و سوم کشور قرار دارد.

پورمحمدی همچنین با اشاره به رونق صادرات غیرنفتی از این استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی از ظرفیت اقتصادی و صنعتی بالایی برخوردار است ، افزود: در سالهای اخیر صادرات غیرنفتی در این استان 50 درصد رشد داشته است.

وی از تولید 35 درصد قطعات خودرویی کشور در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی از نظر ظرفیت در صنعت ، معدن ، کشاورزی و خدمات یکی از مهمترین استانهای کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی به وجود واحدهای مختلف صنعتی در این استان اشاره کرد و افزود: بیش از 5 هزار و 500 واحد عمده صنعتی در این استان فعال هستند.

وی همچنین به فعالیت 13 واحد تولیدی خودرو در این استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی پتانسیل زیادی دارد که به آن نیاز داریم.

پورمحمدی آذربایجان شرقی را مرکز شیرینی و شکلات در کشور اعلام کرد و گفت: تبریز به عنوان پایتخت شیرینی و شکلات در ایران لقب گرفته و محصولات آن به 80 کشور جهان صادر می شود.

دکمه بازگشت به بالا