اجتماعی

گسترش فرهنگ ازدیاد جمعیت از کارکردهای مهم جشنواره مادرانه است

یومیر/ قم رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: جشنواره مادر از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری با هدف تبیین مسائل مربوط به افزایش جمعیت ویژه بانوان قم در بوستان نرگس برگزار شده است.

نرگس نیازمند در حاشیه افتتاحیه جشنواره «مادرانه» در پارک نرگس، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سال 90 تاکنون بیش از 40 بار بر موضوع جمعیت و زایمان تاکید کرده و بارها به اهمیت آن در کشور هشدار داده اند. از سخنرانی ها و برنامه ها .

وی ادامه داد: تبیین موضوع جمعیت برای بانوان، توسعه فرهنگ افزایش جمعیت، ایجاد احساس امنیت برای خانواده های مذهبی در پارک ها، توسعه اخلاق و معنویت در جامعه با استفاده از فضاهای پارک ها، توجه به شادی و نشاط. برای تشکیل شخصیتی سالم و زنده پاسخگویی به سوالات و شبهات مردمی، زمینه سازی برای فعالیت های تبلیغی در پارک های شهر و ارتقای قدرت تحلیل زنان از پدیده های اجتماعی و سیاسی معاصر از جمله اهداف این جشنواره است.

نیازمند با بیان اینکه ارتقای کیفی برنامه های فرهنگی شاد و نشاط آور برای اشاعه فرهنگ افزایش جمعیت از ویژگی های مهم جشنواره مادر است، گفت: غرفه کلینیک زایمان، غرفه مشاوره کودک و نوجوان، غرفه مسابقه و کتاب. غرفه معرفی، غرفه زنان موفق، ایستگاه سمپوزیوم و غرفه پذیرایی هفت غرفه این جشنواره هستند.

رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: پاسخگویی به سوالات دینی، پزشکی و عقیدتی، پاسخگویی به سوالات بانوان در افزایش جمعیت، راه اندازی پیشخوان مشاوره، برگزاری مسابقات مختلف، معرفی بانوان موفق به صورت انبوه، فرهنگ سازی. مطالعه کتاب های جذاب و ایجاد فضایی با نشاط و شاداب از ویژگی ها و اهداف غرفه های جشنواره است.

در پایان یکی از اعضای دفتر شورای اسلامی شهر قم گفت: این جشنواره با حمایت و مشارکت کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم، جامعه الزهرا(س) و سازمان پارک ها و فضای سبز برگزار شد. و سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری قم و امور بانوان استانداری قم.

گفتنی است جشنواره «مادرانه» از 5 تا 30 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 17 تا 20 در بوستان نرگس قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا