اجتماعی

از بازتعریف کارکردهای جدید تا برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در بوستان‌های جنگلی

اعضای کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران در جریان بازدید صبحگاهی خود از پارک یاس فاطمی ، در مواجهه با بلایای طبیعی و غیر طبیعی ، شرایط ایمنی این پارک را در چند صد هکتار بررسی کردند.

به گزارش یومیر زهرا نوری در حاشیه بازدید صبح امروز خود از پارک یاس که با حضور سایر اعضای کمیسیون بهداشت شورای شهر آغاز شد ، اظهار داشت: پارک های جنگلی یکی از قابلیت های تهران است. خوشبختانه در شمال ، شرق و غرب تهران پارک های جنگلی وجود دارد که از طریق یک فرآیند بهبود یافته و در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی گفت: این بازدید صبح امروز برای بررسی ایمنی پارک های جنگلی و میزان آمادگی برای حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام شده است. وی ادامه داد: اگرچه در برخی از پارک ها شاهد آتش سوزی بوده ایم ، خوشبختانه در فاطمیون تاکنون گزارش از آتش سوزی ناامید شده است. با این حال ما در پارک یاس فاطمی ایستگاه آتش نشانی نداشتیم ، بنابراین حوادث این پارک زودتر کنترل می شود.

صدر اعظم نوری افزود: البته مدیریت بخشی از این پارک در دست سازمان پارک ها است که به خوبی از آن مراقبت شده و علفهای هرز به سرعت تمیز می شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت خوب سازمان پارکها در پارک یاس ، اظهار داشت: این مسئله باعث شده است تا درباره موضوع متمرکز کردن مدیریت پارک های جنگلی فکر کنیم.

وی گفت: ساماندهی پارک ها به دلیل امکانات آن با موضوع پارک های جنگلی برخورد حرفه ای می کند اما مناطق دارای چندین کار هستند که یکی از آنها حفظ پارک های جنگلی است. یا مدیریت پارک های جنگلی باید به سازمان پارک ها واگذار شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تعریف ویژگی های جدید برای پارک ها ، افزود: این روزها سرگرمی اصلی مردم گردشگری ، معابر ، رستوران ها و غیره است ، ضمن اینکه تعریف ویژگی های جدید در پارک های جنگلی می تواند شرایطی را برای افراد و دوستان طبیعت بگذراند. این پارک ها

ساماندهی اردوهای دانشجویی در پارک های جنگلی

همچنین ناهید خداکارامی ، رئیس کمیته بهداشت استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امکانات خوبی در پارک یاس فاطمی جمع آوری شده و برای بهره مندی مردم فراهم شده است. مجتمع مدیریت شهری باید تلاش های خود را در این زمینه معطوف کند. شرایط برای اردو زدن و خانواده هایی که در این محیط اقامت دارند وجود دارد. زیرا این مجموعه یک پارک جنگلی است که هموطنان می توانند برنامه ریزی کنند حتی در شب بمانند تا بتوانند بدون نیاز به سفر ، اردو زدن و اقامت در قلب طبیعت را یاد بگیرند و تجربه کنند.

وی افزود: از طرف دیگر این پارک می تواند برای اردوهای آموزشی دانش آموزی مورد استفاده قرار گیرد و دانشجویان می توانند از آن بهره مند شوند. “این پارک می تواند شهروندان و هموطنان از سراسر کشور و نه فقط در روزها را در خود جای دهد.” در روزهای پنجشنبه و جمعه در طول هفته استفاده می شود.

خدکارمی اظهار داشت: در این روزها که به دلیل شرایط کورون ویروس امکان مسافرت و رفتن به برخی از اتاق ها از جمله سینما و تئاتر وجود ندارد ، چنین پارک های جنگلی می تواند محیط مناسبی برای گذران اوقات فراغت باشد و واقعاً چه اشکالی دارد خانواده ها در طول هفته و حتی در روزهای غیر تعطیل ، به این پارک می آیید و صبحانه در آن صرف می کنید و از فضای مناسب برای یک روز عالی استفاده می کنید.

وی گفت: “متأسفانه سرگرمی های امروز شکل و تصویر تغییر کرده است و به جای استفاده از چنین فضاهایی در خیابان ها ، جوانان در حال دور شدن هستند.” “تجربه نشان داده است که هر کجا خانواده و افراد حضور داشته باشند ، امنیت به طور خودکار ایجاد می شود.” و عدم اطمینان از بین رفته است ، و قطعاً باید برنامه هایی برای افزایش امنیت وجود داشته باشد تا خدای ناکرده مشکلی برای شهروندان نباشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا