اجتماعی

کنترل آتش سوزی در کردلان /حریق به گنبد نمک نرسید!

یومیر / بوشهر منطقه تنگشور در ارتفاعات کردلان ، شهرستان دشتی از ساعتی قبل در آتش سوخت ، توسط نیروهای امدادی کنترل شد و خوشبختانه آتش خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اعلام این خبر به یومیر گفت: ارتفاعات غربی روستای کردلان ، منطقه تنگ شور دچار آتش سوزی شده بود که خوشبختانه توسعه کافی برای رسیدن به مناطق سالم بعدی نداشت. بیشتر داشتن.

غلامرضا منتظری در مورد علت این حادثه گفت: “عامل انسانی و سهل انگاری باعث دیروز با سقوط یکی از دامداران منطقه ای شد که روز گذشته از کوه پرتاب شد ، مردم محلی برای نشان دادن هلی کوپتر امداد و نجات به دود آتش روشن می کنند. از این مکان شناسایی می شود و متأسفانه آنها بعداً آنجا را ترک می کنند که آتش سوزی را آغاز می کند.

این مقام مسئول افزود: نیروهای از منابع طبیعی آتش را مهار کردند و آتش به سمت کوه نمک و منطقه دیر پیشروی نکرد.

مدیرکل منابع طبیعی بوشهر با اشاره به پوشش گیاهی متنوع منطقه اظهار داشت: گیاهان علوفه ای ، مناطق زمینی و گونه هایی مانند گشنیز ، بادام و انجیر کوهی ، گونه های بوته ای مانند گون از جمله گیاهان مختلف منطقه تنگ شور است. .

منتظری خاطرنشان کرد: تنها درخواست من به ویژه از کشاورزان و افرادی که مراتع و مناطق طبیعی دارند ؛ این حفاظت ، مراقبت و حفاظت از این مناطق است که باید برای این منظور دو برابر احتیاط کند.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی با سهل انگاری و بی احتیاطی خود باعث بروز چنین حوادثی می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: مهار چنین آتش سوزی هایی بسیار خطرناک است و زندگی هر یک از افسران و افرادی که برای اطفا the حریق به مناطق مرتفع و صعب العبور می روند برای ما بسیار ارزشمند است ؛ بنابراین ، نباید زندگی آنها را با بی احتیاطی تهدید کنیم. از ساعت پنج صبح و تاریکی ، همکاران ما برای اطفای حریق در یک شیب تند و در مناطق صخره ای کوه حرکت کردند که در این صورت ممکن است سقوط کنند یا به نوعی تصادف کنند.

غلامرضا منتظری که بر لزوم مراقبت و توجه در حفاظت از مناطق طبیعی و حفاظت از طبیعت و محیط زیست تأکید کرد ، ادامه داد: بسیار دشوار است که ببینیم مردم به طبیعت و مردم ادامه می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا