عمومی

قصه تکراری در نوروز هر سال؛ جنگل گلوبردکان دچار آتش‌سوزی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر ، گروه استان ها ، موسی قیصاری: یکی از محبوب ترین مکانها برای سفر و گذراندن تعطیلات در قسمت جنوبی استان بوشهر جنگل گلوبردکان بخش ریز واقع در شهر جم است که در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد.

لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی و چشم اندازهای زیبا با ترکیبی از سه عنصر جنگل ، کوه و رودخانه از ویژگی های خاص و منحصر به فرد این جنگل است که انگیزه بالایی را برای گردشگران ایجاد می کند.

جنگل گلوبردکان یکی از مناطقی است که نوروز در آن بسیار شلوغ و مهمان نواز است و به دلیل مساحت نسبتاً زیاد ، تعداد زیادی از مسافران نوروزی و جمعیت این شهر از محیط تفریحی آن استفاده می کنند.

جنگل زیبای Golobardkan Riz با درختان و پوشش گیاهی منحصر به فرد خود چشم اندازهای چشمگیر این منطقه را تشکیل داده است. سفره های زیرزمینی منظم دیگر نشانه رودخانه و چشمه های پر جریان نیست.

آتش سوزی ، تخریب مردم ، آلودگی ایجاد شده در این منطقه و کمبود آب تهدید این جنگل است.

ورودی جنگل بسته شد

خلیل دراهکی ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: ساعتی پیش آتش سوزی بزرگی در جنگل گلوبردکان به دلیل سهل انگاری انسان رخ داد که متأسفانه حدود نیمی از جریب این جنگل را تحت پوشش قرار داد. “

وی گفت: خوشبختانه با ورود نیروهای آتش نشانی شهرداری های ریز و انارستان ، آتش نشانی شرکت پالایش گاز فجر جم ، نیروهای هلال احمر و مردم ، این آتش سوزی محدود شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان افزود: با تأیید و وزن فرماندار شهرستان و ستاد ویژه مبارزه با تاج به دلیل افزایش جمعیت این جنگل ، ورودی آن مسدود می شود و از مردم عزیز و مسافران می خواهیم برای بازدید از این جنگل

شیوع کرونا در گلوبردکان

جنگل گلوبردکان به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعی به عنوان یکی از مهمترین مکانهای گردشگری استان بوشهر شناخته می شود و علاوه بر ساکنان شهر جم ، مردم از سایر مناطق استان و حتی سایر استانها به این جنگل می روند.

جمعیت زیاد و حضور گسترده گردشگران در این جنگل علاوه بر خطرات حفظ این جنگل ، بر سلامت جامعه نیز تأثیر می گذارد و خطر شیوع تاج را بیش از پیش افزایش می دهد.

افراد زیادی در جنگل Globordkan اردو زده اند و بسیار نزدیک به یکدیگر نشسته اند ، که ممکن است عامل مهمی در انتشار ویروس کرونا در این شرایط باشد.

مدیر پرستاری بیمارستان توحید جم در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در شرایط فعلی که شاهد افزایش تعداد موارد و مرگ و میر در کشور و احتمال تماس با افراد آلوده یا بدون علامت در جامعه هستیم ، باید از حضور جلسات تا آنجا که ممکن است. “

علی ابا افزود: مهمترین راه پیشگیری از این بیماری نظارت بر بهداشت دست ، دست نزدن به صورت و رعایت فاصله جسمی است. اخلاق و وجدان همچنین حکم می کند که ما به سلامتی یکدیگر احترام بگذاریم و با پیروی از توصیه های بهداشتی ، از خود و دیگران در برابر تاج گذاری محافظت کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه مهمترین نکته در شهر حضور تعداد زیادی از مردم در عروسی های با جمعیت زیاد است که در این راستا نظارت دستگاههای ذیربط و مسئول در این زمینه باید برجسته تر و جدی تر باشد باید علیه مجرمان اقدام شود. “

جنگل را نجات دهید

گلوبارد می تواند به دلیل دخالت مخرب انسان مانند استخراج بی رویه معادن آب و شن و ماسه و اثرات زیست محیطی آن و همچنین چندین آتش سوزی عمدی و غیر عمدی از بین برود.

علاوه بر نقش مردم در نگهداری از جنگل ، ادارات مسئول باید در زمینه حفاظت و همچنین بهبود کمی و کیفی این منطقه توریستی کار کنند.

پیش بینی می شود با مدیریت بهتر مسئولان و مشارکت عمومی جنگل گلوبردکان حفظ شود تا نسل های آینده نیز از آن استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا