اجتماعی

سهل‌انگاری موجب آتش سوزی در جنگل‌های نکا شد

یومیر/مازندران فرماندار نکا با اشاره به سطحی بودن آتش سوزی در منطقه لای نکا گفت: در این فصل جنگل خشک، برگ ریز و مستعد سوختن است و شکارچیان و مسافران در جنگل حضور دارند و برای روشن کردن آتش تلاش می کنند، پیدا کنید و یک بزرگ را پیدا کنید. بخشی از سرمایه طبیعی سوزانده می شود.

عبدالرضا بابایی در گفت وگو با یومیر، درباره آخرین اقدامات برای اطفای حریق جنگل های شرق مازندران اظهار کرد: منطقه آتش گرفته، کوهستانی، شیب دار و صعب العبور بود.

فرماندار شهرستان نکا افزود: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، منابع طبیعی، بسیج مردمی این منطقه و با استفاده از بالگرد آتش سوزی در لای 1000 هکتار از نکا و توسکا چشمه گلوگاه اطفا شد. .

این مسئول با اشاره به سطحی بودن آتش سوزی در منطقه لای نکا گفت: در این فصل جنگل خشک، برگریز و مستعد آتش سوزی است. شکارچیان و مسافران در جنگل حضور دارند و سعی می کنند آتش را روشن کنند. برخی بی توجهی ها باعث گسترش آتش و شعله ور شدن بخش زیادی از سرمایه های طبیعی می شود.

بابایی حفظ منابع طبیعی و مواهب خدادادی را الزامی دانست و از مردم درخواست کرد: در راستای احترام متقابل به طبیعت و حفظ محیط زیست، انتظار می رود پس از شکار و گذراندن اوقات فراغت در جنگل، آتش افروخته شده توسط مردم کامل شود. خاموش است، بنابراین اگر باد حتی اندک هم بوزد، شاهد آتش سوزی در گستره جغرافیایی وسیع و نابودی گونه های گیاهی و جانوری نخواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا