اجتماعی

کمک‌ جهادگران به نیازمندان در ماه مهمانی خدا

اما در طول ماه رمضان در این سال, در سال های گذشته متفاوت از آغاز و اخبار سفرههای ملی افطار مسجد مقدس توده مؤمنان مساجد و تکایا اما جهادی گروه ها و حامیان برای کمک به فقرا فرد پرشورتر و دانش بود در قالب “ورزش همدلی” مرد همکار خود”.

با توجه به یاهو! اردوگاه جهاد “ثامن” یکی از این شهرک ها است که در این سال, در آستانه ظهور ویروسی است به نام تاج ، متفاوت از سالها پیش برای کمک به فقرا در سراسر جهان است.

“بی سیم غفارزاده” جوان ۳۱ سال است که سرد و روزهای گرم چشیده و شاید به همین دلیل زمان مرگ بوده است و ۲۱ سال سن برای کمک به نیازمندان آستین بالا بزند ، به انجام خوب و خیریه در جهان و با دوستان خود در قالب کمیته های کوچک و مردم آن را در خدمت.

مصطفی می گوید: “دوستان من و من یک خانواده است که ما با سختی بالا ما و شرایط سطح جامعه درک ما است. بیشتر و یا کمتر نیز رنج می برند از مشکلات معیشتی و اقتصادی ما در این موضوع ما تاثیر گذاشته است. الحمدالله به گفته وی ایجاد شده است در این زمینه چند گام های کوچک و در حال حاضر به تنهایی.”

بی سیم حدود ۸ سال در گروه جهادی از خانواده با آنها به آن خدمت می کنند اما تصمیم گرفت برای کمک به دوستان خود را در اطراف خود قرارگاهی جهادی زندانیان. پس از اکتبر ۹۶ در خط با روند منجر به قرارگاهی به نام قرارگاه “ثامن” با کمک دوستان خود تشکیل شده و در حال حاضر به عنوان مسئول به عنوان جانشین اردوگاه ثامن برده نیازمندان است. قرارگاهی با ۱۵۰ عضو از ۱۴ سال فرد ۶۰ آن را به مردم آنها کمک کند.

مصطفی چگونه در مورد تشکیل “ثامن” شروع به توضیح کرد و گفت: “پس از تاکید رهبر معظم انقلاب و شکل گیری رهبر و همدلی همه عناصر دولت و عموم مردم است مجبور به فعالیت در این عرصه بود که ما از او اطاعت می کنند و ما از آن ساخته شده به صورتی گسترده پیگیری کنیم”

اردوگاه ثامن اما سال اول فرم و کمک به رسانیاش با بحران سیل آققلا و زلزله کرمانشاه گره و برای این تیم برای کمک به قربانیان سیل و زلزله زدگان بیکار ننشست و چه در زمینه آماده سازی و بسته به معیشت مردم چه زمینه ساخت و ساز مردم تحت تاثیر هزاران نفر دستگیر شدند. مصطفی گفت: “ما از آن دوران فعالیت در محدوده آنچه که ما تا به حال مورد بحث در این حرفه چه زمینه ساخت و ساز شاید بزرگ و وسیع, اما, که در آن ما می تواند کمک به در این منطقه باشیم. ممنون از همه ی دوستانی که در این زمینه دست در دست هم و گفت: “در حال حاضر بسیاری از ارگان ها و خیران برای کمک به کسانی که از ما در این وضعیت ما موفق به برداشتن گام های کوچک survey.”

مسئول وارث اردوگاه ثامن در مورد چگونگی فعالیت های این اردوگاه گفت: “با کمک اعضای کمپ برای فقیر را شناسایی و نیازهای خود را بر اساس صفر سفید … برخی از خانواده ها از نظر امرار معاش و غذا دچار مشکل است و برخی از خانواده نیز در این زمینه پرداخت اجاره در خانه تامین جهیزیه و یا خرابی در خانه های خود. علاوه بر این, این بحث, در, ساخت و ساز, نرم افزار, خانه های عرضه لوازمالتحریر در آستانه آنلاین و کمک به خانواده های شهدا و جانبازان نیز فعالیت های ما بود و در این سال نیز به مناسبت روز جانباز, ۶ هزاران شاخه گل و بسته موادضدعفونیکننده در حال حاضر مجموعه جانبازان ما مهربان بودند و از آنها قدردانی کنیم”.

اما از فوریه ۹۸ که ویروسی به نام کووید-۱۹ شناخته شده در میان مردم است. اعضای اردوی جهادی “ثامن” شانه به شانه هم ایستاده بود سهم عمده ای در کاهش شیوع این ویروس و کمک به مردم وجود دارد. درست از همان زمان که وضعیت با توجه به بحران در این کشور از تاج از حالت عادی به … اعضای اردوگاه ثامن بلافاصله جلسه اضطراری مجموعه فرم. در این نشست قرار بر این خواهد بود که اعضای کمپ کمیتههایی تشکیل و وضعیت کشور و جامعه نیاز به بررسی, به, برای مثال, آنها مقابله با ویروس کرونا در پیشبرد.

با افتخار بیان کرد که ما در زمینه های مختلف مانند تولید, سپر, ماسک, لباس شب, و غیره. پاستوریزه ماشین (تاج خطوط لوله) توزیع و باکتری در میان مردم است. ویروسزدایی منطقه اردوگاه و… فعالیت ، او گفت: “اعضای اردوگاه ثامن تقریبا از ابتدای سال ۹۹ روزانه معابر در مناطق مختلف ۸ برای ضد عفونی کردن آنها و ادامه این فعالیت را ادامه داد و یا حتی با توجه به فعالیت های مختلف است که در سطح منطقه شما می دانید که. درخواست تعداد زیادی از کارکنان درمانگاه و بیمارستان بود تا به محل مورد نظر آنها ویروسزدایی است” .

مسئول اردوگاه “ثامن” در مورد چگونگی تولید تجهیزات پزشکی نیز توضیح میدهد: “گروه اسلامی ما از اول فروردینماه زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد برای تولید یک ماسک سپر و اسلحه شروع با مشاوره ما. همچنین با توجه به اینکه برای تولید ماسک فضای اردوگاه فضای مردانهای یک احتمال است که بانوان کمک غیر فعال است. وجود نداشت تولید تجهیزات پزشکی برای فضاهای خانه استفاده می کنیم و مواد خام نیز یا از رایگان سازمان و یا شرکت را خریداری کنیم و یا خیران برای آن خریداری شده است”.

روزانه حدود ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ ماسک و ۵۰۰ سپر ۳۰ اعضای اردوگاه ثامن تولید شد و کادر پزشکی و…. بیمارستان و … رسید. البته اختصاص به گفته جانشین اردوگاه ثامن در حال حاضر نیاز جامعه از سپر., اسلحه و ماسک کاهش یافته است و این همان چیزی است که حذف خط تولید این تجهیزات پزشکی به این اردوگاه ،

بیش از سه ماه از شیوع ویروسی به نام کرونا مانند تصویب این ویروسی که تمام سطوح زندگی انسان وجود دارد یک تغییر آمد و ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس در مناسبت های مختلف و اخبار سفرههای با حضور روزهداران بود و نه خبری از مجموعه ای از خدا برای انجام مراسم عزاداری دسته جمعی در … اما جهادی ، خیران و نیکوکاران همه در کنار یکدیگر برای کمک و صادقانه پیاده روی در کشور است.

اما اردوگاه ثامن نیز با شروع ماه رمضان بیشتر فعالیت ها در قالب تهیههای بسته امرار معاش برای خانواده نیاز نیست. در چنین راهی است که ۱۳۰۰ نفر از نیازمندان شناسایی شده اند و بیش از ۸۵۰ نیاز خانواده به بسته بندی مواد غذایی عرضه شده. مصطفی گفت که این بسته شامل برنج و روغن و نمک و شکر و قند و شکر و خرما و سویا و…. لپه و…. نخود فرنگی و غیره. مواد شوینده و تن ماهی, عسل و… است که با توجه به کمکهای مردمی است که خیران جمع آوری شده است و با توجه به تبلیغات رسانه های ما می تواند در این زمینه ما پشت ما نیست. با توجه به زمان و حوادث پیشرو دوباره این کمک ادامهدار خواهد بود”.

پایان پیام

دکمه بازگشت به بالا