اجتماعی

کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید

یومیر/ کرمان وزیر بهداشت از راه اندازی رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بهرام عین اللهی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مستند «سلیمان سلامت» گفت: همه ما به دولت معتقدیم روح بلند حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا پشتیبان دولت است و ما را یاری می کند.

وی افزود: سابقه پزشکی و تلاش ما تنها به این دو سال ختم نمی شود؛ در دفاع مقدس نیز نیروهای بهداری ما به همراه رزمندگان سابقه پزشکی خوبی گرفتند اما این مشکل ثبت نشد و وارد عرصه هنر نشد. قرار بود اتفاق بیفتد

عین اللهی ادامه داد: گروه پزشکی در دفاع مقدس خدمات زیادی را در نزدیک ترین نقطه به دشمن انجام دادند و این حماسه بعد از انقلاب نیز ادامه یافت و تبلور یافت.

وی ادامه داد: کرونا علیرغم فاجعه اش خیلی چیزها را فاش کرد و به نظر می رسد گرد و غبار از زمین ها پاک شده است. کشورهایی که توانستند مردم خود را از این بحران نجات دهند، قدرت خود را نشان دادند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت واقعی هر کشوری مردم آن کشور هستند، گفت: قدرت واقعی کشور ما در دوران کرونا نشان داده شد.

عین اللهی افزود: ما در یک هفته به اندازه مردم امارات واکسن زدیم که این نتیجه کنار مردم بودن و انجام کار مردمی است که برای ما یک درس تاریخی است.

وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا، دشمن سعی داشت کادر پزشکی را از بین ببرد اما کادر پزشکی در کرونا حماسه آفریدند و خود را نشان دادند. اوایل انقلاب برای بسیاری از خدمات درمانی خود در خارج از کشور وابسته بودیم اما امروزه کمتر دیده می شود.

عین اللهی تصریح کرد: هویت ما ملتی معتقد به ولایت و خدمت به مردم است. وزارت بهداشت همیشه به روی هنرمندان باز است و وظیفه روابط عمومی ما تعامل با هنرمندان است، زیرا خدمت به هنر است که متبلور می شود و ما با تمام امکانات آماده حمایت از هنرمندان هستیم.

وی گفت: کیفیتی که در علم پزشکی کشور ایجاد شده است باید ادامه داشته باشد و به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. برخی از بیمارستان های ما را می توان گفت چیزی از اروپا و آمریکا که حاصل استقلال ماست کم ندارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مرحله دوم انقلاب نیازمند الگوهای ایثار، فداکاری و معرفت هستیم که سردار سلیمانی الگوی بسیار موفقی است. تاکنون 205 شهید در بخش کرونا داشته ایم.

وی از ایجاد رشته هنر پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: برای شناساندن علم پزشکی به هنرمندان و بالعکس این رشته را راه اندازی خواهیم کرد. این جشنواره شروع خوبی است و امیدواریم سالانه برگزار شود.

وزیر بهداشت گفت: کرمان با نام سردار سلیمانی در جهان درخشید و سرآمد کشور شد. ما همیشه به عهدی که با مردم بسته ایم پایبند هستیم و لحظه ای عقب نمی نشینیم و تا آمدن امام زمان (عج) به این حرکت ها ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا