عمومی

کتاب نگارستان بختیاری رونمایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب گالری بختیاری (مجموعه عکس های محمدرضا حاجی پور) جمعه شب با حضور هنرمندان و فرهیختگان خوزستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان رونمایی شد.

کتاب 107 صفحه‌ای «گالری بختیاری» مجموعه‌ای از عکس‌های 15 ساله محمدرضا حاجی‌پور از مردم بختیاری در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان است که به کوشش ظهراب مددی به شماره کتاب‌شناسی ملی 7320 به چاپ رسیده است. ، توسط انتشارات کنکاش منتشر شده است.

دبیر اجرایی رونمایی از کتاب نگارخانه بختیاری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ایران کشوری غنی از ظرفیت اقوام است که باید برای توسعه کشور از آن استفاده کرد. در بسیاری از موارد با همکاری بزرگان قوم از آن برای ایجاد صلح و آشتی استفاده می کنند.

کوثر کریمی افزود: مسئولان امنیتی و انتظامی کشور بارها مرزنشینان مرزها را مرزبانان اصلی این مرز و بوم معرفی کرده اند و این گونه تفاسیر ظرفیت عشایر کشور را بیش از پیش نمایان می کند.

دبیر اجرایی رونمایی از کتاب نگارخانه بختیاری تصریح کرد: برای غنای فرهنگی کشور نباید از ظرفیت آداب و رسوم اقوام غافل شد. البته انتشار آثار مکتوب یا کتاب های مصور به سبک مجموعه عکس محمدرضا حاجی پور در تقویت فرهنگ اقوام ارزش زیادی دارد.

کریمی ادامه داد: در دنیای امروز که بیشتر جوانان و جوانان به سمت فضای مجازی گرایش دارند، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد؛ البته همانطور که سلیقه آنها در جهت تماشای فیلم و عکس تغییر کرده است. دیدن مجموعه عکس های گالری بختیاری بسیار جذاب خواهد بود.

وی تصریح کرد: تبدیل تصاویر به تصاویر نوشتاری (نوشتن توضیحات در کنار تصویر) فراتر از زندگی، صنایع دستی، کشاورزی، دینی و مذهبی است. رسم و رسوم همچنین تاریخ باستانی قوم بختیاری را به خوانندگان گالری بختیاری آموزش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا