عمومی

برنامه های یکصد و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی تشریح شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا اعتماد به نفس وی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به برگزاری جشن صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچ جنگی در رشت گفت: مهمترین ویژگی کنگره امسال این است که می خواهیم نام میرزا. نه تنها در گیلان حفظ شود، بلکه صدای میرزا را نیز طنین انداز کند. میرزاکوچک خان در سراسر ایران شنیده خواهد شد.

دبیر کنگره بین بین المللی میرزا کوچول جنگی با بیان اینکه کار نهضت جنگل ظرفیت های زیادی دارد، افزود: در برنامه های امسال ابعاد مختلفی از جمله تبارشناسی و تاریخ نگاری نهضت جنگل بررسی می شود.

وی با اشاره به برنامه های اصلی همایش رشت گفت: این همایش نهم آذرماه در تالار مرکزی رشت برگزار می شود و سخنرانی مسئولان کشوری، ارائه سخنرانی های علمی، اهدای جوایز سال میرزا جایزه، رونمایی از تمبر ایشان و رونمایی از 70 نوع محصول هنری کنگره میرزا از برنامه های این روز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: مجموعه فرهنگی هنری سردار جنگل پس از یک دهه تعطیلی این هفته افتتاح می شود و به عنوان تئاتر شهر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان خاصی مسئول شناخت نهضت جنگل در کشور نیست، ادامه داد: هر سازمان و نهادی بر اساس رسالت خود به صورت دوره ای در این زمینه فعالیت می کند. بار ما این کار را انجام داده ایم اما به دنبال این هستیم که پس از پایان کنگره یک صندوق دائمی میرزا کوچ تشکیل شود و در طول سال به طور مستقل در حرکات جنگلی فعالیت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ارسال بیش از 70 عنوان مقاله علمی به کنگره میرزاکوچک وی بیان کرد: برخی از این مقالات از کشورهای خارجی است و در نهایت این آثار علمی در قالب یک کتاب منتشر می شود.

اعتماد به نفس وی بیان کرد: 40 عنوان کتاب آی بار نهضت جنگل وجود دارد که بخشی از آن منتشر شده و بخشی از آن در آینده منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ریشه استکبارستیزی میرزا در آموزه های اسلامی است، گفت: اولین الگوی بسیج مردمی میرزاکوچک به دلیل قدرت، پشتیبانی رسانه ای و لجستیکی تحویل داده شد میرزاکوچک مردم بودند و هدف این شهید فقط اعتلای ملت ایران بود.

اعتماد به نفس وی با بیان اینکه خیانت و نفوذ دشمنان دو دلیل ناکامی نهضت جنگل است، گفت: برخی از دوستان در نهضت جنگل نفوذ کردند و از ترس و ریاضت و برخی جاسوسان در قالب چهره های انقلابی آن را شکست دادند. اما میرزا کوچک با شهادتش در داستان جاودانه شد.

دکمه بازگشت به بالا