ورزشی

تشریح عملکرد جهانی شطرنج بازان نوجوان ایران از زبان سرمربی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مهرداد اردشی گفتم گفتن وی با یادآوری اینکه مسابقات شطرنج جهان در گروه های سنی جهان برای اولین بار بصورت آنلاین برگزار شد ، به خبرنگار آنلاین گفت: برای تعیین شرکت کنندگان در این مسابقات ابتدا مسابقات مقدماتی و قاره ای برگزار شد ، در مسابقات آسیایی نمایندگان ایران می توانند بدرخشند. آنها توجه و همراه بودند در نظر گرفتن یک دعوتنامه واحد از فدراسیون جهانی شطرنج به یکی از مهره های شطرنج بازان به کشور ما در مجموع 7 سهمیه برای مرحله اختصاص داده شد سرانجام در رده های سنی جهان رقابت کنید.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات به مدت سه روز توسط گرجستان پیگیری شد ، ادامه داد: روسیه که همیشه در کنار تیم های آمریکایی و هندی به عنوان شانس اول تا سوم قهرمانی در این مسابقات تیم قدرتمندی در شطرنج بوده است. آنها داشتند. به طور کلی می توان نام بسیاری از بزرگترین های جهان را در این مسابقات مشاهده کرد که نشان از سطح بالای کیفیت مسابقات دارد.

مربی ورزشی شطرنج وی با یادآوری اینکه تیم وی با کسب دو مدال طلا و نقره مقام سوم مسابقات رده های سنی جهان را به دست آورد ، جوانان ایران گفت: این واقعیت که پس از آمریکا و هند و بالاتر از تیم قدرتمند روسیه مقام سوم را کسب کردیم ، یک موفقیت قابل توجه است ” هر از ایران نمایندگانی دارد.

او بر عملکرد تأکید دارد قابل قبول شطرنج بازان جوانان ایرانی مقابل حریفان جهانی با حضور سه نفر از آنها در مرحله نیمه نهایی سرانجام این مسابقات ذکر و یادآور شد: سینا موحد ، امیررضا پورآقا بالا و مهدی غلامی در رده های سنی 10 ، 16 و 18 سال به ترتیب موفق به کسب چهار نفر برتر در گروه سنی خود شدند. سرانجام جنگ ها حذف نبودند. افراد حاضر در این زمان برای رتبه بندی باید با یکدیگر رقابت می کردند سرانجام آنها مشخص شده اند.

اردشی کاپیتان تیم نوجوان به امید دیدار مسئول برای عملکرد بالا خارق العاده چین موحد وی به این مسابقات اشاره کرد و گفت: قبل از جلسه سرانجام این شطرنج باز بدون باخت و قرعه کشی وی که به عنوان قهرمان قهرمانان شناخته می شود ، در پایان آخرین دیدار برابر حریف خود (نماینده جمهوری چک) که بالاترین رتبه بین بین المللی او عملکرد فوق العاده ای در جهان داشته و توانسته عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

این مربی شطرنج همچنین امیررضا پورآقا بالا را که موفق به کسب مدال نقره شد قابل توجه توصیف کرد و گفت: او یک شطرنج باز است. بازان با استعداد و سخت کوشی اگر شرایط و توجه لازم را داشته باشد می تواند بسیاری از عناوین جهانی را به خود اختصاص دهد. آقابالا بریزید نشان داد که او شایسته مدال طلا بود اما با این اوصاف مدال نقره وی بسیار ارزشمند است.

مربی ورزشی شطرنج آنها یادآوری کردند که مهدی غلامی در پایان جام جهانی اهل سنت چهارم شد و جوانان خاطر نشان کردند: فوق العاده برای مرحله نیمه قهرمان بزرگی وجود ندارد سرانجام راهی پیدا کرد که با آن مقدمه این کم شده و حذف باورنکردنی شطرنج روسیه کیفیت کار آن را ثابت کرد. اما در نیمه مسابقات سرانجام و به دلیل یک قانون ، او در جنگ رستاخیز شکست خورد و نتوانست مدال کسب کند. برده داری در حقیقت به لحاظ وقتی با کمبود وقت صورت در حالی که برنز او مشخص شده بود.

اردشی به مراحل آماده سازی شطرنج اشاره دارد بازان نوجوانان پا به پای بازی های آسیایی و بعداً گروه های سنی جهان گام نهادند و خانواده های خود را یکی از عوامل اصلی موفقیت در این عرصه ها عنوان کردند.

این مربی ضمن ابراز امیدواری از عوامل فدراسیون شطرنج به ویژه مهرداد پهلوان زاده و خاطره عزیزی که به عنوان داور در جام جهانی شرکت کردند تقدیر کرد. تهیه شده برای تبدیل شدن به شرایط این شطرنج بازان نبوغ راه را برای صعودهای بیشتر و بالاتر هموار می کند.

دکمه بازگشت به بالا