ورزشی

چیپ علی کریمی به دروازه فوتبال؛این بار گل نمی شود!

عرفان حاجوبابایی: امروز یک روز مهم در تاریخ فوتبال ایران است. روزی که ساختمان پر سر و صدا و پیاده رو خیابان شیخ بهایی باید مدیر خود را بشناسد و مطابق سیاست ها و برنامه های جدید مسیر خود را ادامه دهد. فوتبالی که مدت ها توسط یک مدیر اداره می شود و خبری از رئیس جمهور نیست ، رهبر جدید خود را امروز در شرایطی می داند که چالش های بزرگی را می بیند و در نگاه اول گاهی اوقات غیرقابل حل است ، مهمترین و بارزترین آنها بحران مالی و ورشکستگی احتمالی اتحادیه فوتبال در صورت صدور حکم نهایی در پرونده مارک ویلموتس است. مشکلات دیگری مانند فساد ساختاری ، کمبود امکانات ، نتایج ضعیف تیم ملی و … از دیگر چالش های شخصی دیگری است که امروز می تواند در مجمع 89 نفره اتحادیه فوتبال رای کسب کند. هرچه که باشد ، روزهای سخت و پرتنشی در پیش رو خواهیم داشت.

به بهانه انتخابات ، که قرار است صبح روز یکشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شود و همچنین از طریق اینستاگرام به صورت زنده از اتحادیه فوتبال پخش خواهد شد ، ما مروری خواهیم داشت بر 5 نامزد نهایی و برنامه های آنها برای کاندیداتوری :

علی کریمی

او بدون شک جذاب ترین چهره در این انتخابات است. شخصی که در طول سالها فوتبالش از فتح و پرسپولیس گرفته تا الاهلی و بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال ایران به جادوی خود با یک فوتبال مشهور بود و هیچ مدافعی در مقابل تکنیک ناب او ایستادگی نمی کرد. با اراده محکم برای تبلیغات انتخاباتی. کاری که بدون شک سخت تر از هر مسابقه ای در فوتبال او خواهد بود.

کریمی که شاید مهمترین و برجسته ترین منتقد دوران ریاست جمهوری مهدی تاج و محمدرضا ساکت در اتحادیه فوتبال بود ، اکنون در غیاب چهره هایی مانند علی دایی و سعید آذری که به نفع کریمی بازنشسته شدند ، بهترین بازیکن فوتبال محسوب می شود . نامزدی که گرچه جذاب است اما در حاشیه ترین چهره طی روزهای اخیر نیز بوده است. کریمی که به همراه معاون خود ، مهدی مهدوی کیا ، همچنان بر صدور رای و انتقاد از رهبری فدراسیون سابق اصرار داشت و فوتبال ناب را رویای خود خواند ، تصمیم گرفت بحث کاندیداهای اتحادیه فوتبال را در شبکه 3 و تحریم کند. سفارش دهید سخنان او را در یک برنامه اینترنتی در بستر نمایش خانگی بگویید. برنامه ای که البته هرگز مجوز نگرفت و کریمی آن را از طریق رسانه های دیگر در دسترس عموم قرار نداد ، بنابراین در نهایت تنها کاندیدایی می شد که بدون ارائه برنامه ها و دیدگاه های علنی در انتخابات امروز شرکت می کرد. کریمی که یکی از نامزدهای محبوب طرفداران فوتبال و پیشکسوتان است برای کسب اکثریت آرا در مجمع باید منتظر یک غافلگیری باشد. شگفتی که در صورت وقوع می تواند روند فوتبال ایران را تغییر دهد. البته کریمی در آخرین پیامی که شب گذشته نوشت تلویحاً گفت که تا وقتی در آخرین لحظه برنگردد رأی نخواهد داد. این بار تراشه علی ظاهراً به تور تور فوتبال نمی چسبد.

روز سرنوشت فوتبال

شهاب الدین عزیزی خادم

یکی از پر سر و صداترین چهره های مدیریت فوتبال ایران در سال های اخیر ، شهاب الدین عزیزی خادم بوده است. وی پیش از این عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال بوده و سمت هایی به عنوان رئیس سازمان تیم های ملی و رئیس بالاترین شورای استراتژیک اتحادیه فوتبال را عهده دار بوده و اکنون وارد رقابت های ریاست فدراسیون شده است.

عزیزی خادم کمتر از سایر نامزدها در جامعه شناخته شده است ، اما این بدان معنا نیست که او شانس کمی برای تصدی ریاست اتحادیه فوتبال دارد. عزیزی خادم به دلیل روابط خوبش با اعضای مجمع – به ویژه هیئت های استانی – و همچنین ائتلاف نامحسوسی که با حیدر بهاروند ، رهبر فعلی فدراسیون و کاندیدای رد صلاحیت شده برای انتخابات امروز انجام داده ، نیست. امروز تعجب کردن

وی با انتشار یک برنامه استراتژیک 36 صفحه ای ، برنامه های خود را اعلام کرد و اعلام کرد که به دنبال ایجاد یک اجماع ملی برای حل مشکلات فوتبال است.

روز سرنوشت فوتبال

مصطفی آجرلو

نام آجرلو همه را به یاد روزهای مدیریت خود در تیم های پاس ، استیل آذین و تراکتور می اندازد. او در اواخر دهه 70 وارد فوتبال شد و هدایت تیم پاس تهران را به عهده گرفت ، توانست روزهای خوبی را برای این تیم رقم بزند ، اما در طول مدت حضورش در استیل آذین به چیزی جز خرید میلیاردها ستاره و سرانجام اختلاف با مهمترین ستاره تیم او ، علی کریمی ، که اکنون رقیب آجرلوس در انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال است ، او را در اختیار نداشت و زمان مدیرعاملی تراکتور برای او چندان موفق نبود.

آجرلو یکی از افرادی است که 4 سال پیش در انتخابات فدراسیون مغلوب مهدی تاج شد و در عین حال انتقاد تندی از نحوه رای گیری داشت. او اکنون با یک توپ بزرگ برای انتخابات در مارس 2010 نامزد شده است و یکی از فعال ترین کاندیداها در این مبارزات بوده است. در این دوره آجرلو چندین کمپین انتخاباتی انجام داده و با ساخت تیزرهای انتقادی حضور پررنگی در فضای مجازی داشته است. در مناظره دوشنبه گذشته ، او همچنین در مورد حرفه ای سازی و جهانی سازی فوتبال صحبت کرد و اکنون باید ببینیم آجرلو و برنامه امروز چقدر خوش شانس هستند. به امید دیدار.

روز سرنوشت فوتبال

کیومرث هاشمی

یکی از رهبران تأثیرگذار ورزش ایران در دهه 80 و یکی از چهره های نزدیک به محمود احمدی نژاد که در دوران ریاست جمهوری به سمت های معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس اتحادیه فوتبال و از سال 1392 تا 1396 به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال رسید. هاشمی کمیته ملی المپیک اکنون دوباره در تلاش است تا بتواند به ساختمان فدرال برگردد و این بار نه به عنوان سرپرست سال 2006 ، بلکه به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال تبدیل شود..

هاشمی برخلاف سایر کاندیداها بر اساس سوابق مدیریتی خود در ورزش خیلی بلند و در چند سخنرانی عمل نکرد. وی تأکید کرد و در بحث بهترین برنامه فوتبال ترجیح داد در مقابل حملات و انتقادات سایر نامزدها فعالیت خاصی نداشته باشد و باید دید وی در مجمع چه تعداد رأی کسب می کند. ظاهرا او شانس بیشتری نسبت به رئیس اتحادیه فوتبال دارد.

روز سرنوشت فوتبال

بیشتر بخوانید:

مرد ایرانی که ترامپ را به زمین انداخت

محمود فکری تغییر کرد / عکس

مهاجم جدید پرسپولیس از پرتغال آمد

254 251

دکمه بازگشت به بالا