استان ها

پیش‌بینی بارش باران طی هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش یومیر از تبریز، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت جوی استان اظهار داشت: آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی ورود یک سامانه بارشی را از روز جمعه تا اواخر وقت شنبه نشان می دهد و با توجه به اینکه این سامانه رطوبت کافی ندارد، بارندگی می بارد. . انتظار نمی رود.

وی ادامه داد: این سامانه باعث بارش های پراکنده در استان می شود و به دلیل وزش بادهای گاه به گاه تا نسبتا شدید، وقوع تندبادهای کوتاه مدت و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: از روز یکشنبه تا چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار پیش بینی می شود اما از روز چهارشنبه سامانه دیگری وارد استان می شود که موجب ناپایداری و بارش پراکنده باران به صورت رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد گاهی تا نسبتاً نسبی می شود. قوی.”

امیدفر یادآور شد: از نظر دما تا قبل از دوشنبه تغییر محسوسی پیش بینی نمی شود اما افزایش نسبی دما تا پایان هفته ادامه دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در خصوص دمای 24 ساعت گذشته تبریز اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب 18 و 7 درجه و در حال حاضر آن است. دمای هوا هشت درجه است که نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

وی در پایان درباره سردترین و گرم ترین شهر استان افزود: ورزقان با دمای یک درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای 21 درجه بالای صفر گرم ترین شهرستان استان گزارش شده اند. .

46

دکمه بازگشت به بالا