اجتماعی

پیشنهاد ۱۷ ماده ای دکتر زالی برای حمایت از اصناف و بنگاه های کوچک

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا امروز در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار حمایت حداکثری از سفارشات و مشاغل کوچک در برابر تأثیرات منفی اقتصادی بیماری کرونا شد.

به گزارش یومیر ، به نقل از سایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی در این نامه نگاری ، جایی که به تأثیرات منفی تاج بر وضعیت اقتصادی مشاغل کوچک اشاره می کند ؛ وی موضوع وام های بانکی در این دستورات را مهم و قابل توجه دانست.

وی گفت: سررسید خرابی های بانکی و عدم توانایی بازپرداخت آن ، سررسید چک های صادر شده و عدم امکان انتقال آن ، سررسید محل های اجاره ای و عدم توانایی پرداخت آن و عدم توانایی فروش کالاهای خریداری شده برای شب عید و عدم فروش خرید و فروش را به عنوان یکی از مهمترین چالشهای سفارشات ذکر کرد.

دکتر. زالی همچنین با بستن اتحادیه های صنفی در ابتدای فروش (شب عید) و ضررهای ناشی از آن ، ضررهای ویژه برخی اتحادیه ها به دلیل از دست دادن مشتری ، مشکلات در پرداخت هزینه های ثابت مانند آب ، برق ، گاز ، تلفن ، مالیات و عوارض ، عدم فروش محصولات در حال حاضر به دلیل ترس عمومی ناشی از وجود ویروس کرونا ، نگرانی اتحادیه های صنفی در مورد مالیات عملکرد در سال 1999 و افزایش جریمه های مالیاتی برای عدم پرداخت به موقع مالیات به دلیل کمبود درآمد ، توانایی پرداخت هزینه های پرسنل ، کاهش و افزایش بیکاری در میان سفارشات ، انباشت مواد اولیه از واحدهای تولیدی سفارشات کوچک و ورشکستگی و تعطیلی برخی سفارشات از دیگر چالش های مهم مشاغل کوچک است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا 17 پیشنهاد برای غلبه بر چالش های قبایل ارائه داد.

1- افزودن برخی مشاغل در گروه شغلی دو به گروه شغلی 1 و تشدید پروتكل های بهداشتی ، زیرا اگر قله هایی در آینده داشته باشیم ، این مسئله منجر به نارضایتی زیادی در سفارشات و گروه های شغلی خواهد شد ، زیرا بیشترین نارضایتی و فشار مالی به گروه های شغلی 1 و 2. این 80٪ مشاغل را پوشش می دهد.

2- صدور پروانه پرداخت تسهیلات با اقساط حداقل 24 ماهه واحدهای صنفی در حداقل زمان.

3- تخفیف هنگام محاسبه مالیات عملکرد سالانه یا معافیت مالیاتی واحدهای تجاری ویژه با تأیید اتحادیه.

4- امکان تخفیف و بازپرداخت عوارض شهرداری و جلوگیری از مسدود شدن حساب بازرگان.

5. بخشودگی جرایم مالیاتی در چارچوب مشوقهای صنفی و اقدامات عملی.

6- کاهش ، تخفیف یا معافیت اجاره مجتمع های تجاری و سایر املاک تجاری در سطح شهر و ایجاد مشوق های مالیاتی برای صاحبان آنها.

reduction- با هماهنگی مدیران مجتمع ها ، کاهش یا کاهش هزینه های داخلی معابر و مجتمع های تجاری را دنبال می کند.

8- جلوگیری از کنترل ضعیف چک های برگشتی از روزهای شروع بیماری کرونا قلب با صدور دستورالعمل های قانونی لازم به بانک های عامل.

9- امکان صدور چک به بازاریان با داشتن برگرداندن چک در زمان شیوع تاج با صدور بخشنامه های قانونی لازم به بانکهای عامل.

10. معافیت از حق بیمه کارفرما برای مدت معینی به تشخیص ستاد ملی کرونا با توجه به بسته شدن دستورات و برنامه های فاصله اجتماعی در استانها و کشور به طور یکنواخت.

11- ایجاد مشوق های مالیاتی.

12 – کسر خسارت وارده از محل مالیات عملکرد در سالهای 1398 و 1399.

13 – امکان تأخیر در ارائه اظهارنامه مالیاتی توسط اتحادیه های کارگری.

14. کاهش یا حفظ تعرفه های حامل های انرژی موسسات تجاری.

15- ادغام کلیه فعالیتهای سفارشات در فعالیتهای اقتصادی و زیرمجموعه و اصناف تولیدی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا با توجه به تعیین تنها 10 گروه شغلی برای مشاغل آسیب پذیر ، که منجر به نقض حقوق سایر واحدهای نظم به دلیل تعطیلی مکرر واحد سفارشات می شود. بر اساس تصویب ستاد ملی و استان کرونا می شود.

16. بخشودگی مالیات بر عملکرد و جرایم مرتبط توسط اتحادیه های کارگری به دلیل ساختار غیر انتفاعی اتحادیه ها.

17- طراحی سازوکارهای پشتیبانی برای گسترش تجارت مجازی و الکترونیکی برای مشاغل مرتبط.

براساس این گزارش ، وی از دکتر نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، برای تأیید و اجرای پیشنهادهای ارائه شده در ستاد ملی کرونا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا