اقتصادی

شرایط جدید فعالیت اصناف در زمان کرونا

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، 9 اتحادیه با داشتن تاییدیه واکسن دو دوز مجاز به فعالیت در سامانه امید و دریافت کد QR از سامانه خواهند بود و نباید قرنطینه شوند. دریافت کد QR مربوطه از سامانه. و در قرنطینه نیست، ممکن است موثر باشد.

به گزارش یومیر، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، لازم است اطلاعات اتحادیه‌های سراسر کشور در سایت امید به نشانی asnaf.moi.ir بارگذاری شود.

بر اساس برنامه مدیریت هوشمند کرونا، الزامات و ضمانت‌های اجرای پنج فعالیت مدیریت هوشمند مبتنی بر سامانه امید «دستگاه‌های مدیریتی»، «خدمت‌گیرندگان از دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران»، «دستگاه‌ها و فعالیت های بازرگانی (تجاری، تجاری، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و «تردد خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی (خارج و درون شهری)» بوده است. اعلام کرد.

در قسمت «واحدها و فعالیت های اتحادیه های صنفی (تجاری، بازرگانی، خدماتی، تفریحی، رفاهی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی» مشاغلی که اسامی آنها در زیر ذکر شده است با تایید واکسن تزریقی دو دوز. در سامانه امید و اخذ کد QR از سامانه مجاز به کار می باشد ضمناً این دستگاه ها نباید در وضعیت قرنطینه باشند. سایر مشاغل خارج از لیست تنها با تایید تزریق واکسن و اخذ کد QR مربوطه از سامانه و در وضعیت قرنطینه در زمان عملیات ممکن است برای کار باشد.

مراجعه کنندگان به واحدها و فعالیت های صنفی نیز باید دارای تاییدیه تزریق واکسن در سامانه بوده و همچنین در وضعیت قرنطینه و بیماری نباشند.

ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول اخطار کتبی به واحدهای (اتحادیه و …) فعال بدون داشتن الزامات طرح و اخذ کد QR از سامانه امید می باشد. مرحله دوم شامل انسداد دو هفته پوزیشن بانک برای اشخاص (انجمن و …) متخلف از شرایط تعیین شده است و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت شرایط به مدت 30 روز پلمب می شود. در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت، طبیعتاً پلمپ حذف خواهد شد.

مسئولان و ناظران این طرح نیز شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر)، اتاق اصناف ایران (ناظر مسئول)، اتحادیه صنفی مربوط (مسئول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، سازمان های نظام پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی (همبسته)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (ناظر حوزه های مربوطه).

9 گروه شغلی که قرار بود دو دوز واکسن دریافت کنند به شرح زیر است:

1- مراکز خدمات غذایی در محل مانند: رستوران، چایخانه، قهوه خانه، کافی شاپ، فست فود.
2- تالار پذیرایی و باغ تالار
3- استادیوم ها و باشگاه های ورزشی، باشگاه های ورزشی سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده، شهربازی های آبی، شهربازی ها و مراکز تفریحی (سرپوشیده)
4- پاساژ، فروشگاه زنجیره ای
5- کلیه مراکز اقامتی از قبیل هتل، متل، مسافرخانه، بوم گردی
6- تورهای گردشگری
7- بانک ها و مؤسسات مالی، شرکت های کارگزاری بورس
8- ادارات دولتی، شهربانی به اضافه 10، دفاتر خدمات سیار، دادگستری و مراکز مشابه
9- سالن های سینما، تئاتر و موسیقی

اتاق اصناف ایران بر لزوم نظارت فعال اتاق‌ها و اتحادیه‌ها بر اجرای این مصوبه تاکید کرده است تا به دلیل تغییرات غیرمنتظره ناشی از شیوع بیماری عروق کرونا منجر به تعطیلی واحدهای صنفی نشود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا