اجتماعی

پساکرونا و اقتصاد نظام سلامت

یک وزیر بهداشت پس از کرونا گفت: تأثیر Corona بر اقتصاد و سیستم بهداشتی ایران و ارائه سیاست ها و راه حل های لازم برای جلوگیری از بروز بحران. جامعه باید در مرکز برابری و سیاست های بهداشت قرار گیرد. وی گفت: همه موارد در بخش بهداشت و درمان در کشور فقط توسط پزشکان قابل حل نیست و از این نظر مهم این بود که همه بخش ها درگیر شوند.

دکتر نادر جهان آنلاین – مدیر گروه مدیریت ، سیاست و سلامت اقتصادی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – در مصاحبه مفصلی با یومیر ، وی اظهار داشت: از آنجا که سلامت انسان یک مسئله اساسی است ، سیاست گذاری و رفع نیازهای آن نیز نیاز به مشارکت همه طرفین دارد. بنابراین ، وزارت بهداشت باید از برنامه نویسی در همه زمینه ها اعم از جامعه شناسان ، روانشناسان ، اقتصاددانان ، اپیدمیولوژیست ها و متخصصان بهداشت ، در برنامه ریزی و سیاست گذاری از طریق توسعه اتاق فکر و مد.

بدن دانشجویی با اشاره به اینكه: “بسیاری از بیماری ها تا به امروز كشورهای توسعه نیافته را جستجو كرده اند ، اما بحران اخیر كشورهای در حال توسعه را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است.” تأثیر جهانی بر بحران Corona و اختلافات آن و سایر مشکلات. O. شیوع زودرس سندرم های عروق بیماری کرونا مسئله دیگری است بر خلاف مشکلات پزشکی فعلی ناشی از مداخله انسان ، این اختلال با یک بیماری شایع آغاز شد که بسیاری را ترک کرد مرگ ، رنج اقتصادی و اثرات روانی.

تحلیل فرهنگهای کرونا از دیدگاه اقتصادی

سخنگوی دانشگاه با بیان اینکه اقتصاد در مناطق آسیب دیده کشور بسیار شوک است ، افزود: تعطیلی کارخانه ها و کارخانه های مختلف و منجر به کاهش تولید ، کاهش تقاضای انرژی آب و هوا و ظهور کشورهای تولیدکننده در بحران اقتصادی ، ایجاد آشفتگی در تجارت حمل و نقل ، آسیب جدی و بسته شدن در بخش خدمات ، گردشگری ، رستوران ها و غیره ، بستن مرزها و کاهش تجارت در واردات و صادرات و کاهش قیمت مصرف کننده برخی از پیامدهای این هرج و مرج از عواقب اقتصادی عمیق تر و مهم تر و طولانی تر است. این اتفاق می افتد

این پزشک بهداشت زن با اشاره به کاهش اوراق بهادار بانکی در بازار جهانی پس از بحران کرونا اظهار داشت: به دلیل بحران کورونا در بسیاری از کشورها ، موانع کاهش یافته است. پول و منابع را در کنار هم قرار دهید تا بحران بتواند با آن مقابله کند. ” 1930 یا ارقام بیشتر. علاوه بر این موارد ، کاهش ارز خارجی در کشورهای مختلف و ترس از بیماری انسان اثرات منفی دیگری نیز دارد.

تأثیر بحران کرونا بر سلامت و اقتصاد

جهان آنلاین ، درباره تأثیر کرونا بر سلامت و اقتصاد اظهار داشت: این حادثه برای وزارت بهداشت و بهداشت عمومی یک مشکل اساسی است. سپس به دو بخش تقسیم می شود. “

وی تأثیرگذاری بر سلامت را پیشرو توصیف کرد و افزود: سلامت کشور هنوز با محدودیت منابع روبرو است همچنین در بحران اخیر به دلیل حجم بالا و زمان مراجعه به بیمارستان ها ، قادر به پاسخگویی مؤثر به همه بیماران و بیماران خصوصاً در طول روز نیست. ” و هفته های اول برای ادامه عوارض بعدی کافی نبود. این واقعیت که امکانات ، ابزار ، پرسنل و منابع مراقبت های بهداشتی سقف را فراهم می کند.

وی افزود: از طرف دیگر به دلیل گرایش بیمارستانها به چرخش کرونا ، سایر بخش ها از جمله خدمات غیر تهاجمی و انتخابی عملاً تعطیل شدند ، زیرا این افراد بیمار عادی نبودند. از ترس تاج به بیمارستان ها رفتند ، که منجر به افول شد. ” درآمدهاي ويژه بيمارستانها و كاهش ميزان بيمارستانها تا 20 تا 30 درصد و بيمارستانهاي شنوايي به طور فزاينده اي مشكل شده اند. مدیریت نیرو و همچنین فقدان یارانه دولت به بیمارستانها ، برخی از اثرات مشکلات بر سلامت ملی است.

جهان آنلاین موضوع افزایش بار مرگ و میر و بیماری در کشور را بخشی از این تجربیات مطرح می کند و ادامه می دهد: سازمان بهداشت جهانی درصد و آمار تلفات را افزایش داده است تاج ماه از دو درصد به بیش از سه درصد در ماه گذشته افزایش یافت. تا به امروز تعداد ویروس ها در جهان از دو میلیون فراتر رفته و در ایران از 90،000 فراتر رفته است و این بار این بیماری و مرگ باعث می شود قیمت های بالا برای کشور علاوه بر این ، برخی از تلفات از قامت و اهمیت بالایی برخوردار هستند و تلفات آنها برای کشور سنگین خواهد بود.

در صورت عدم توجه به بیماری های غیر قلبی ، هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش دهید

وی همچنین اظهار داشت: به دلیل عدم توانایی در یافتن مکانهایی برای معالجه افراد غیر سرطانی ، بار بیماری و مرگ افزایش می یابد. “نتیجه بیشتر خواهد شد در آینده ، به حداکثر رساندن هزینه های مراقبت های بهداشتی.”

این اقتصاددان سلامت با اشاره به هزینه های غیرمعمول اقتصادی کشور پس از بحران کرونا ، اظهار داشت: از دست دادن کالاها و به عبارتی با بیماری و مرگ جامعه ، تولید و خدمات در صنعت کاهش یافته است. ” در مقابل ، درمان طولانی مدت و بحران مداوم طی ماه های آینده بر عملکرد محصولات و خدمات مختلف تأثیر منفی خواهد گذاشت.

“مشکل کرونا ، لغزش و بسته شدن صنایع و کارخانه ها این است که باعث کاهش بهره وری و به نوبه خود کاهش تقاضای کارگران و تغییر و بیکاری کارگران می شود. ، گفت: ” “بنابراین اگر ما در زمان مناسب قوانین درست را نداریم ، مشکلات را مدیریت کنید.” این کار ما را دشوارتر کرد.

وی استدلال می کند که از طرف دیگر ، حل مسئله و تفکر مبتنی بر ریسک که غالباً به درستی محاسبه و محاسبه نمی شوند ، همچنین می تواند عوارض جانبی زیادی بر اقتصاد بگذارد. تعداد مراجعه کنندگان به روانپزشکی ، درگیری در کار و بهره وری ، افزایش استرس و اضطراب در جامعه ، درگیری در روابط خانوادگی و اجتماعی و سایه زنی اجتماعی بود. و فعالیت اقتصادی برخی از مشتقات آن است. بیماری و مشکلات اجتماعی نیز در حال افزایش است.

راهکارهای غلبه بر موقعیتهای مشکل ساز

این عضو هیئت علمی با اشاره به راهکارهای برون رفت از بحران و کاهش آسیب ها و مضرات آن ، گفت: اگرچه این مشکل در اطراف ساخته شده است سلامتی ، اما اتفاقاتی که رخ نداد فقط یک بخش و یک طرف هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های دقیق و سیاست گذاری در سطوح مختلف برای مقابله با جنبه های منفی این بحران برای بازسازی و بازسازی جامعه ضروری است و گفت: “اگر وارد این کار شویم اقتصاد روشنایی و حل مشکلات اقتصادی ، می توانیم سایر حوادث را به درجات مختلف کاهش دهیم. ” جدی ، اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشت و موارد دیگر را جدی بگیرید. در حقیقت ، بحران کرونا به ما نشان می دهد که همه جنبه های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی شبکه ها به هم پیوسته اند و همه بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

اهمیت توجه به سلامت اقتصادی در دوره پس از کرت

وی با تأکید بر اهمیت توجه به اقتصاد مراقبت های بهداشتی پس از دوره کرونا ، گفت: پس از بحران کورونا بودجه بیمارستان کاهش یافت ، بنابراین برای توزیع تجهیزات و پرداخت هزینه های متخصصان بهداشت باید تمهیدات ویژه ای انجام شود. “

وی حمایت فنی از مردم به ویژه افراد ضعیف را با توجه به بسته های مالی برای آنها از دیگر اولویت های کاهش ضرر می داند و ادامه می دهد: تعویق بخش ها و بدهی بانکی. ، کسر و تأخیر در پرداخت قبض آب و برق ، تخصیص بودجه برای غیر بیمه و کاهش هزینه های اداری در این زمینه ، فرار مالیاتی ، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ​​، افزایش تولید در کشور و تحریک میل و نیت برای افزایش قدرت مردم ، کاهش مالیات بر مشاغل کوچک ، تأمین درآمد کمتری از مرحله توسعه زیرساخت ها درست است.

راه های کاهش پولشویی و کاهش خسارات

جهان آنلاین با اشاره به کسری بودجه امسال اظهار داشت: دولت می تواند کسری بودجه را از طرق مختلف جبران کند. از طریق بازار سرمایه ایران و بازار مردم با ارائه سهام و واگذاری شرکت های دولتی به مردم در این بازار و کاهش مالکیت دولت ، افزایش مشارکت عمومی تأمین شود. در برخورد با این شرکتها و سازمانها ، اقدامات لازم جهت اعطای مجوزها و مشارکت گروهی. بین المللی یک راه حل عملی است.

وی گفت: “در این شرایط ، ما نباید از دریافت کمک های بین المللی دریغ کنیم و از دیپلماسی بهداشت به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.” “ما باید روابط دو جانبه خود را تقویت کنیم ؛ به عنوان مثال ، می توانیم برای تبلیغ ملت ایران در این زمینه تلاش کنیم.” جهانی با پیشگام و استفاده از مداخلات و راهبردهای درمانی موفق کشور در زمان نبرد با تاج ، دانش ملی مؤثر و بسیار ارزشمند نه تنها در زمینه پزشکی و جامعه و همچنین همکاری. هماهنگی انسان در مدیریت و مدیریت مشکلات در سطح جهانی. به ما اطلاع دهید یعنی می توانیم به محیطی که برای سلامتی طراحی شده است برویم تا بتوانیم دیپلم را موثرتر و موثرتر کنیم. اینها فرصتهای خوبی است که می تواند برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی این جهان و به سود کشور استفاده کند.

یک روش مطمئن برای اجرای مراقبت های بهداشتی بعد از کرونا چیست؟

معاون معلم تأکید کرد: اهمیت اولویت دولت در کاهش عواقب ناشی از این حادثه ، این بود که وزارت بهداشت باید در وهله اول به فلسفه اصلی خود بازگردد. وی ادامه داد: موضوع ، برنامه ها و سیاست های کلی وزارت بهداشت پس از بحران کرونا باید روی سلامت و پیشگیری ، آموزش و انرژی متمرکز شود.

وی گفت: “متأسفانه موضوع بهداشت و ایمنی به عنوان موضوع برنامه ملی بهداشت مورد توجه قرار نگرفته است.” “بخش اعظم اولویت ها و منابع وزارت بهداشت برای درمان صرف می شود که اغلب در موارد شدید به همان اندازه مؤثر و مؤثر است.”

بر سیاستهای حمایت گرایانه تأکید کرده و مشارکت با اشخاص ثالث را برای برطرف کردن این مشکل تقویت کنید

وی با تأکید بر لزوم تقویت گفتگوی بین بخشی برای پیشگیری و مدیریت بحران ، گفت: از سال 1970 شعار “سلامتی برای همه” توسط سازمان بهداشت جهانی ، که هنوز هم کار می کند. بهداشت پروتئین توسط مردم کنترل و تنظیم می شود. بنابراین ، راه حل های بهداشتی و پیشگیری ، نه درمان ، باعث سلامتی مردم شده است. علاوه بر این ، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی ، مشارکت در روابط ، تعامل بین مردم و دولت و تقویت و توسعه فناوری در جهان وجود دارد. در این زمینه بسیار مفید خواهد بود. این مهمترین اصول اولیه مراقبت های بهداشتی در جهان است که دولت و وزارت بهداشت باید در طول و بعد از بحران در نظر بگیرند ، از ابتلا به عفونت در آینده جلوگیری می کند.

دولت باید تعهد خاصی به بخش بهداشت داشته باشد

جهان آنلاین در بخش دیگری از این بحث با اشاره به اینکه تعهد سیاسی دولت در این زمینه بسیار مهم است ، اظهار داشت: باید یک تعهد ویژه دولت از طرف بخش سلامتی اکنون و در سالهای بعد ، در غیر این صورت ، سلامت انسان در معرض خطر خواهد بود ، به عبارت دیگر. ” جنبه مهم دیگر دولت باید این جهت باشد.

وی افزود: به دنبال بحران کورنا در سراسر جهان ثابت شده است که سلامت می تواند بر سایر بخش های جامعه تأثیر بگذارد ، بنابراین به عنوان یکی از کارکردهای مهم دولت ها است. ، همراه با دو شغل دیگر ، ایمنی و آموزش ، گوش دادن به سلامتی است. ” ا.

نیاز به افزایش سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی است

مدیر گروه بهداشت و امور اقتصادی گفت: “باید هزینه ها در بخش بهداشت و بودجه افزایش یابد.” بحران کرونا می آموزد که برای ما ، بسیاری از سرمایه گذاری های اولیه در بخش مراقبت های بهداشتی اشتباه است ، زیرا به سلامتی و جامعه آسیب می رساند. ” بنرها برداشته شدند و بیشتر روی فروش ، درآمد و درآمد و غیره متمرکز شدند.

ادامه استراتژی برنامه ریزی اجتماعی یا صرفه جویی در اقتصاد؟

در آخرین بخش از بحث ، جهان آنلاین به این سؤال پرداخت كه آیا اجرای و ادامه برنامه كلی اولویت است یا صرفه جویی در اقتصاد در بحران و بحران كرونا: “E به نظر می رسد دو چیز مهم وجود دارد ، یعنی اینکه برنامه ریزی های اجتماعی می توانند با هوشمندی اجرا شوند و بتوانید به اقتصاد توجه داشته باشید ، اما باید توجه داشت که اقتصاد ایران با بسیاری از موارد دست و پنجه نرم می کند مشکلات ، از جمله بسیاری از چالش ها مانند تحریم های غیر ضروری ، و پس از آن نمی توان قرنطینه و تعطیل شغل را تمدید کرد.

جهان آنلاین در بیانیه ای تأکید کرد: به همین ترتیب ، به جای تأکید بر مقررات و محدودیت ها ، می توانیم بر توانمندسازی و توانمندسازی شهروندان و آموزش در امر بهداشت توجه کنیم. تأثیر نیرو را می توان به وضوح در روزهای بحران کورنا مشاهده کرد. در اوایل کورونا ، مردم این اعتراض را نپذیرفتند و به رفتارهای بهداشتی اهمیتی ندادند ، اما این موضوع به عادی بسیاری از مردم تبدیل شده است ، بنابراین اگر دولت اجرای اجرای قانون را تأمین کند ، مردم با مشکلات روبرو خواهند شد و خطرات اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی در جامعه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا