اجتماعی

جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها

رئیس عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در بیانیه ای به مناسبت دهم آذر (روز شورای ملی) خواستار جبران کمبود بودجه در بهداشت و افزایش اختیارات دانشگاه های علوم پزشکی شد.

به گزارش یومیر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی ضمن تبریک به رئیس مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان پرتلاش ملت فهیم ایران ، به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، حمایت و مراقبت از جامعه را بسیار شجاعانه توصیف کرد.

متن دکتر اعلامیه علیرضا زالی به شرح زیر است:

“ورود در 10 دسامبر ؛ روزی که به عنوان روز شورای ملی در تقویم ملی تعیین شده است فرصتی عالی برای قدردانی از تلاش های اعضای محترم مجلس شورای اسلامی این نهاد دولتی است که مظهر اراده ملت به نفع انقلاب اسلامی و ترویج شما به میهن عزیزمان خدمت می کنید.

آذر دهم ، گره خورده از شجاعت تاریخی شهید سید حسن مدرس در دفاع از حقوق ملت ایران ، فرصت خوبی است تا از تلاش های طولانی مدت برای استفاده از مشارکت عمومی در تصمیم گیری های مهم کشور. امروز ، همانطور که در جریان انقلاب اسلامی هستیم ، استفاده از صداهای مردمی یکی از ارکان اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

در این روزهای دشوار مبارزه با کرونا ، که تمام ارگان ها و م institutionsسسات کشور با سرخپوشان سیستم مراقبت های بهداشتی هماهنگ شده اند ، اهمیت قوانین ، قانونگذاری و موقعیت محبوب پارلمان برای محافظت و مراقبت از بهداشت عمومی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

با توجه به اینکه ما در حال تهیه بودجه سال آینده هستیم ، التیام زخم های مزمن کمبود بودجه در سلامت ، که در سال های اخیر همیشه درخواست عمومی کارگران بهداشت و بهداشت بوده است ، می تواند بخش بهداشت را بهبود بخشد ، به ویژه در برای رشته. زیرساخت های بهداشتی و تکمیل پروژه های توسعه سلامت ، بازسازی سیستم ارائه خدمات ، تعمیق و گسترش حوزه مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) ، تحقق برنامه های بالادستی مانند سیستم بهداشت الکترونیکی و اجرای سیستم ارجاع نقش مهمی دارند.

افزایش سهم بودجه های تحقیقات بهداشتی در تولید ناخالص داخلی نیز مشاغل دانش بنیان را تشویق می کند و با توجه به اینکه بیماری عروق بیماری کرونا قلب در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت ، در مورد تاجگذاری بودجه بندی با اصلاح روند استخدام ، آینده نگری معقولی وجود دارد. حوزه بهداشت ، اصلاحات ساختاری در دانشگاه های علوم پزشکی ، به ویژه در زمینه تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی ، افزایش اختیارات دانشگاه ها تحت قانون توسعه ششم و تدوین برنامه های قانونی برای حمایت از مدافعان بهداشت می تواند گامی اساسی در جهت ریشه کن کردن بیماری باشد. تاج در کشور باشد.

با توجه به نقش موثری که شناخت دقیق نیازهای مردم در ارتقا سطح بهداشت و درمان در کشور دارد ، ما از حمایت این نهاد متعالی با نظام سلامت ، به ویژه در هنگام شیوع بیماری های قلبی قدردانی و حمایت می کنیم و با تصویب قانون به امید آینده هستیم. این نهاد تا حد امکان شاهد ارتقا و رشد نظام سلامت کشور خواهیم بود.

ضمن تبریک به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان پرتلاش ملت فهیم ایران ، به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت ، امیدواریم که تعامل سازنده و همگرایی بین این نهاد و دستگاههای اجرایی وجود داشته باشد. دانشگاههای پزشکی عنوان مراکز علمی ، آموزشی و بهداشتی نقش مهمی دارد ، ما می توانیم برای حفظ سلامت مردم و خلاص شدن از بیماری های قلبی گام های موثری برداریم.

“از خداوند متعال توفیق روز افزون ، سلامتی و سربلندی همه کارکنان جمهوری اسلامی به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را خواستارم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا