اجتماعی

تصویب پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس

رئیس کمیته امداد گفت: پیشنهاد کمیته امداد برای افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان در سال 1401 به تصویب کمیته بودجه مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش یومیر، مرتضی بختیاری با حضور در کمیته مشورتی بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح تلاش های کمیته امداد برای ارائه خدمات به نیازمندان و نیازمندان، افزود: در بودجه سال 1400 شاهد افزایش 67 درصدی بودیم. در حقوق بازنشستگی مشتریان

وی گفت: متاسفانه به دلیل تورم و شرایط اقتصادی این افزایش مستمری تا حد زیادی جبران شده است. محرومان باز نمی شوند.

رئیس کمیته امداد اضطراری خواستار افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان تا سال آینده شد و گفت: طبق قانون، مستمری باید معادل ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب وزارت کار باشد. که هنوز با تمام شدن فاصله دارد این رقم حتی در صورت تصویب افزایش 40 درصدی.

بختیاری گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی این افزایش مستمری برای مشتریان در کمیته اورژانس و بهزیستی را بپذیرد و شاهد تغییر آن در بودجه 1401 باشیم.

رئیس کمیته امداد اضطراری به کاهش اعتبارات این نهاد در بودجه سال آینده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فرانشیز درمان به ازای هر. سرانه، بورس تحصیلی به ازای هر. سرانه، سپرده مسکن و سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، کمیته امداد اورژانس متعهد به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای خانوارهای جامعه دهم تا پنجم در سال آینده شده است، افزود: برای این منظور اعتباری معادل 30 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات کشور در نظر گرفته شده است. تسهیلات شبکه بانکی ضروری است.

بختیاری با بیان اینکه وام مسکن کمیته مسکن در قالب اعتبارات صندوق مسکن دیده شده است، افزود: برای ساخت 360 هزار واحد مسکونی برای مددجویان طی 4 سال آینده نیازمند بررسی دقیق بودجه و حمایت اعضای شورای اسلامی هستیم. مجمع مشورتی».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، نمایندگان کمیسیون بودجه در پایان این جلسه با پیشنهاد کمیته امداد مبنی بر افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال موافقت کردند. 1401

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا