عمومی

پروژه‌های راهداری جنوب استان بوشهر سرعت می‌گیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این بازدید از نزدیک سه پروژه شاخص راهداری جنوب استان که از مصوبات سفر نخست هیأت دولت است را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید که فرمانداران جم و دشتی و همچنین معاونان فنی و راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فعال بودن پروژه‌های راهداری استان، از تأمین قیر و پیگیری جذب اعتبارات ملی برای این پروژه‌ها خبر داد.

همچنین محسن پاپری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز از تخصیص اعتبار مناسب به این پروژه‌ها تا هفته آینده به منظور تکمیل به موقع خبر داد.

این پروژه‌ها شامل اصلاح نقطه حادثه خیز پیچ‌های جاشک بود که فاز اول آن با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تا نیمه اول سال آینده تکمیل خواهد شد و نقش بسزایی در ایمنی کاربران جاده‌ای خواهد داشت.

همچنین از پروژه آسفالت محور سرچشمه- ریز- باغان بازدید شد، پروژه‌ای ۵ کیلومتری که قرار است تا پایان سال آسفالت شده و زیر بار ترافیک برود تا بوشهر اولین استانی باشد که روستاهای بالای ۵۰ خانوار آن دارای راه دسترسی آسفالت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از تأمین ۶.۵ میلیارد اعتبار مورد نیاز این پروژه در هفته آینده خبر داد.

در پایان از وضعیت پروژه بازگشایی و اجرای محور ریز- دژگاه بازدید شد که می‌تواند فاصله جنوب استان بوشهر به استان فارس را ۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر کند.

نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی از تأمین ۱۸ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز این پروژه از مسئولیت‌های اجتماعی نفت خبر داد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام شده، این رقم تا ۲۵ میلیارد تومان نیز افزایش یابد تا این پروژه مؤثر در تسهیل ترددهای جنوب استان به مرکز کشور به نتیجه برسد.

دکمه بازگشت به بالا