عمومی

پرداخت ۴۱ میلیارد تومان فطریه توسط خوزستانی ها

مردم خوزستان در عید فطر امسال ۴۱ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به ثبت‌نام از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کردند، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۱ هزار نیکوکار جدید خوزستان حمایت ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان را در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین برعهده گرفته‌اند و به جمع حامیان پیوستند.پرداخت  ۴۱ میلیارد تومان فطریه توسط خوزستانی ها

وی با بیان اینکه زکات کشاورزان همزمان با فصل برداشت گندم و خرما جمع‌آوری می‌شود، افزود: جمع‌آوری، هزینه‌کرد و مصارف زکات باید برای مردم تبیین شود تا بیشتر به اهمیت فریضه پرداخت زکات واقف شوند.

هاشمی‌فرد با بیان اینکه مصارف زکات بیشتر به کار‌های عام المنفعه تعلق می‌گیرد، گفت: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، تنها متولی جمع‌آوری زکات است.

وی افزود: در شورای عالی زکات ۱۱ نهاد و دستگاه عضو هستند که با همدلی و همراهی یکدیگر امور مرتبط با این فریضه واجب الهی را باید پیش ببرند و کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، فعال است.

هاشمی‌فرد گفت: زکات جمع‌آوری شده یک منطقه یا روستا در اسرع وقت صرف کار‌های عام المنفعه از جمله تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، تهیه جهیزیه، فعالیت‌های فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی، درمان، مسکن و نیازمند همان منطقه و روستا می‌شود.

وی بیان کرد: از صدا و سیما، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، بخشداران و عاملین زکات، سازمان بسیج و تمامی کسانی که که در جمع‌آوری زکات فطریه همکاری داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا