عمومی

اردبیل در پرداخت و فرهنگ‌سازی زکات جز استان‌های پیشرو است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام محمد طه مهری در حاشیه جشنواره علمی، ترویجی و افتخاری زکات در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: در ادای فریضه الهی زکات و با حفظ علمی جریان خوبی بوده است. در جشنواره های ترویجی و بزرگداشتی، تلاش می کنیم این وظیفه را با توسعه و تقویت مبلغان، مروجین و نقش آفرینان در این زمینه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در 8 ماه امسال بیش از 1700 میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده است و شورای مرکزی استان ها در نظارت و جمع آوری زکات از کشاورزان، کشاورزان و اقشار مختلف پیشگام بود.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور فعالیت مناسب مجالس زکات در شهرها، بخش ها و روستاها در جمع آوری زکات را یادآور شد و گفت: عمده هزینه منابع زکات در بخش تامین معیشت و فقرزدایی است. و محرومیت زدایی و علاوه بر آن اجرای طرح های عام المنفعه در قالب این طرح برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام مهری افزود: همکاران ما در تلاش هستند تا به محض جمع‌آوری زکات، مبالغ جمع‌آوری‌شده را به سرعت در همان روستاها، شهرستان‌ها و استان‌ها هزینه کنند و از نظر تامین معیشت مردم و تکمیل پروژه‌های عمومی وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه های عمرانی و عام المنفعه، بخشی از زکات جمع آوری شده صرف ساخت مسکن فقرا، هزینه های درمان، تحصیل و … می شود تا شاهد مصرف آن باشیم. زکات بر اساس اصول شرعی.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد اورژانس کشور افزود: بسیاری از استان های کشور به دلیل شرایط خشکسالی و شرایط اقلیمی با محدودیت در پرداخت زکات مواجه هستند اما استان اردبیل همواره یکی از استان های پیشرو و ممتاز در پرداخت و فرهنگ سازی است. از زکات

دکمه بازگشت به بالا