عمومی

ورود نخستین محموله ترانزیت خارجی به پایانه ریلی آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

مدیرعامل گمرک آستارا از ورود محموله 16 واگن کاغذی به گمرک آستارا خبر داد و گفت: برای اولین بار محموله ای از فنلاند به هند از طریق پایانه راه آهن گمرک آستارا حمل می شود.

رسولی در گفتگوی خبری ویژه با شبکه باران از ورود یک محموله کاغذی به گمرک آستارا خبر داد و گفت: “یکی از آرزوهای دیرینه منطقه آستارا آغاز ترانزیت خارجی از راهرو شمال و جنوب بود که خوشبختانه امروز محقق شد. “

وی افزود: برای اولین بار محموله ای از فنلاند به هند از طریق پایانه راه آهن گمرک آستارا و سپس از راهرو شمال به جنوب حمل می شود.

مدیرعامل گمرک آستارا با اشاره به نبود ارتباط ریلی رشت – آستارا گفت: این انتقال به صورت حمل و نقل ترکیبی صورت می گیرد و بار از طریق زمینی از آستارا به ترمینال راه آهن رشت منتقل می شود.

رسولی با بیان اینکه این محموله شامل 32 واگن است که 16 مورد آن امروز وارد آستارا شد ، اظهار داشت: ارزش این محموله 535 هزار یورو با تناژ 563 تن است که محموله بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه ترانزیت ریلی خارجی برای اولین بار در گمرک آستارا محقق شده است ، اظهار داشت: تشریفات گمرکی محموله مذکور در سریعترین زمان ممکن به اتمام رسیده و ضمانت های ترانزیت خارجی نیز اخذ شده است.

مدیرعامل گمرک آستارا از ارسال این محموله از آستارا به ترمینال راه آهن رشت خبر داد و یادآور شد: انتظار داریم مسئولان کشور در اسرع وقت نسبت به اتصال راه آهن رشت – آستارا فکر کنند زیرا این خط آهن تحول اساسی در کشور ایجاد می کند ترانزیت درآمد بالایی را برای منطقه ، استان و کشور فراهم می کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های گمرک در آستارا موجود است و گمرک آستارا آماده ارائه خدمات حمل و نقل شبانه روزی است ، افزود: این محموله از طریق ترمینال راه آهن رشت به بندرعباس و سپس به هند حمل می شود.

رسولی افزود: در آینده نزدیک شاهد رونق زیادی در ترانزیت خارجی از مبدا گمرک آستارا به مقصد مرزهای خروجی کشور خواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا