فرهنگ و هنر

حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود

یومیر / گیلان وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: آستارا آستارا به دلیل ظرفیت و سرمایه گذاری بیشمار می تواند به مرکز گردشگری کشور تبدیل شود.

علی اصغر مونسان پس از مراسم افتتاح 526 طرح میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در کشور که به طور جمعی در شهرک توریستی حیران در دروازه مرزی آستارا برگزار شد ، به خبرنگاران گفت: بسته بزرگی از پروژه های میراث فرهنگی امروز افتتاح شده بود با حضور رئیس جمهور از طریق کنفرانس ویدیویی

وی با بیان اینکه در مجموع 2.57 تریلیون تومان سرمایه گذاری برای این پروژه ها انجام شده است ادامه داد: این پروژه ها در استانهای گیلان ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، خراسان جنوبی ، اردبیل و سایر استانهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دولت احتیاط و امید شاهد رشد و توسعه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بوده ایم ، افزود: در سال 1998 و قبل از شیوع تاج ، 8 میلیون و 860 هزار گردشگر خارجی داشتیم که وارد کشور می شدند ، که در ابتدای دولت این رقم 4.6 میلیون نفر بود.

وی افزود: در ابتدای دولت 219 هزار تخت در سراسر کشور داشتیم که به 460 هزار تخت رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در بخشی دیگر از سخنان خود به تنوع محصولات گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: گردشگری در ایران دیگر به بسته های تاریخی و فرهنگی وابسته نیست و اکنون طبیعت گردی و بوم گردی تبدیل شده است. “گردشگری کشاورزی ، منابع آب و مواد معدنی نیز به خوبی رشد می کنند.

وی با تأکید بر اینکه سعی کرده ایم از ظرفیت کل کشور در زمینه گردشگری استفاده کنیم ، خاطرنشان کرد: گیلان با ظرفیت های تاریخی ، گردشگری ، ظرفیت های طبیعی و کشاورزی یکی از مهمترین استان های کشور است.

وی توضیح داد: منطقه “حیران” در شهر مرزی بندر آستارا یکی از مناطقی است که فکر می کنم می تواند به مرکز گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در زمینه گردشگری در این منطقه رخ داده است ، تصریح کرد: با همکاری استان های گیلان و اردبیل می توان آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت های گردشگری رقم زد.

مونسان گفت: “روستای حیران از نظر طبیعت و محیط زیست بی نظیر است.”

وی با تأکید بر اینکه این هتل پنج ستاره نقش عمده ای در افزایش ظرفیت گردشگری منطقه دارد ، افزود: در تلاش هستیم تورهای گردشگری کشور علاقه مند به طبیعت را به این منطقه هدایت کنیم.

وی در قسمت آخر سخنان خود با اشاره به اینکه امروز حدود 250 پروژه در گیلان در دست اجرا است ، تصریح کرد: با بهره گیری از آنها 11 هزار و 600 تخت جدید به مجموعه سهام مسکن استان اضافه می شود که رقم قبلی آن به 39 هزار مورد می رسد. افزایش ها جهش خوبی در این زمینه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا