عمومی

جهش اقتصادی با ورود شرکت‌های سرمایه گذار خارجی در خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا انصاری شنبه شب در شورای مسکن استان اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور و با پاکسازی و سرمایه گذاری شرکت های خارجی از ایتالیا، چین، فرانسه و … در خراسان جنوبی، دلیل اقتصادی شدن جهش در این استان انجام خواهد شد.» از خراسان جنوبی گرفته می شود.

به گفته وی، مسئولان به جای درج تصاویر شهید قاسم سلیمانی، منش و رفتار او را دنبال کنند تا با رهبری جهادی گام های بعدی برای پیشرفت استان برداشته شود.

تناقضات فراوان

وی بابیان اینکه باید در انجام کارها گره مردم را حل کرد و گره دیگری بر سر آنها نگذاشت، اضافه کرد: متاسفانه اختلافات زیادی بین مسئولان استان وجود دارد که منجر به از بین رفتن فرصت مسکن در خراسان جنوبی می شود.

مشاور ارشد وزیر کشور تاکید کرد: نباید مردم را بهانه انجام ندادن کارها کرد و نباید به جای جهش ملی، آمار مربوط به مسکن، اقدام ملی را ارائه کرد.

وی بیان کرد: این قانون در شهریور 1400 تصویب شد و شش ماه از آن زمان می گذرد و باید کلید 10 هزار واحد مسکونی در استان با تمام زیرساخت های تاکنون به مردم تحویل داده می شد.

رشد کمتر از 10 درصدی ساخت و ساز ملی مسکن در خراسان جنوبی

انصاری با اشاره به اینکه متأسفانه جهش ملی مسکن در خراسان جنوبی 10 درصد رشد نکرده است، افزود: باید مردم را به بازسازی خانه های خود در بافت های فرسوده تشویق کنید تا در آینده با زلزله شرمنده مردم نباشیم. “

به گفته وی، در کنار یک مجموعه تاریخی بزرگ در بیرجند خانه های محقری وجود دارد که از نور کمی استفاده می کنند که در اثر زلزله تخریب می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید جان و مال خود را وقف خدمت به مردم کنند، ادامه داد: در سال 1404 قرار بود ایران به قدرت اول خاورمیانه تبدیل شود، بنابراین باید تلاش کنید تا خراسان جنوبی جهشی اقتصادی داشته باشد. با از نظر کمی و کیفی.

وی در ادامه جلسه با تذکر به هر یک از دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه مسکن و جویا شدن علت غیبت برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی استان و غیره، افزود: شورای مسکن استان از دستگاه های اجرایی استفاده می کند. اختيارات رئيس جمهور به ويژه بازسازي بافت هاي فرسوده، رفع مشكل زمين براي اجراي جهش ملي مسكن، رفع مشكلات موجود در اين زمينه با همكاري دستگاه هاي ذيربط اقدامات لازم را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا