فرهنگ و هنر

ورود مدیریت بحران به فیلم سازی

معاون آموزش و مشارکت های مردمی در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از تولید فیلمی در مورد زلزله در تهران خبر داد.

به گزارش یومیر ، حیدر کلهوری با بیان اینکه ساخت فیلمی درباره زلزله در تهران می تواند فواید آموزشی و پژوهشی زیادی داشته باشد ، اظهار داشت: این فیلم براساس داستان های آینده نگرانه درباره زلزله احتمالی در تهران ساخته شده و روایت آن قبل از وقوع به سه قسمت تقسیم شده است در طی ، بعد و بعد از زلزله.

کالوری در مورد لزوم مقابله با زلزله در تهران گفت: زلزله در تهران به عنوان بزرگترین فاجعه طبیعی در تهران شناخته می شود ، این حادثه احتمالی دارای ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی و غیره است که متاسفانه به دلیل پیچیدگی مدیریت بحران تصوری از آن نداریم ” ابعاد و پیامدهای این حادثه مشخص نیست. بنابراین ، تولید یک فیلم می تواند زمینه ای برای توضیح بیشتر موضوع و پرداختن به برخی از ابعاد و پیامدهای واقعه و نحوه برخورد با این حادثه فراهم کند.

وی افزود: ساخت فیلم زلزله تهران موضوع مدیریت بحران را در اولویت برنامه های کلان کشور قرار می دهد که متأسفانه علی رغم حادثه کشور و خسارات عمده ناشی از بلایای طبیعی در برنامه ریزی های کلان مدیریت بحران فقط بحث مدیریت بحران است. محدود است و سایر مراحل مدیریت بحران ، از جمله پیشگیری و آمادگی ، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران درباره ضرورت و چرایی ساخت فیلم درباره زلزله در تهران گفت: به دلیل پیچیدگی مدیریت بحران ، دانش مناسبی در این باره در بین مردم و مسئولان وجود ندارد. انتظارات رو به افزایش و دست نیافتنی از سیستم مدیریت بحران باید در اذهان عمومی شکل بگیرد که باید به درستی در فرهنگ عمومی کشور اصلاح شود.

کالوری افزود: افزایش حساسیت و اصلاح باور جامعه نسبت به نیاز به اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای پاسخگویی به بحران منجر به کاهش چشمگیر حوادث ناشی از حوادث می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران ، وی گفت طبق اسناد علمی ، هر واحد هزینه در دوره قبل از بحران ، یعنی. مرحله پیشگیری ، برابر با 10 واحد هزینه در مرحله بحران ، یعنی. مرحله دست زدن به این نشان می دهد که اگر بتوانیم جامعه را نسبت به این موضوع حساس کنیم ، از هدر دادن دهها هزار قیمت در زمان بحران جلوگیری کرده ایم.

کلهوری در مورد اینکه چرا این فیلم توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران ساخته شده است ، گفت: “یکی از مأموریت های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران افزایش آگاهی شهروندان از طریق توسعه آموزش مدیریت بحران عمومی است که پوشش دهی این آموزش ها ده سال طول می کشد. درصد قابل توجهی از شهروندان ، در حالی که این مدل در هنگام استفاده از مدل های دیگر به عنوان فیلم سازی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا