حوادث

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

یومیر/ اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان حضور ناایمن گارد راه آهن در محور کاشان – قم را یکی از عوامل برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری دانست که منجر به فوت 8 نفر و مجروح شدن 16 نفر شد.

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 3 و 25 دقیقه بامداد امروز یک دستگاه تریلر حین حرکت در جاده کاشان – قم از مسیر خود منحرف و با اتوبوس مسافربری 21 مسافر از استان دهدشت به خط مقابل رفت. کهکیلویه و بویراحمد در مسیر تهران بودند که با هم برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان تریلر و هفت نفر از سرنشینان اتوبوس مسافربری بر اثر شدت برخورد در صحنه تصادف جان باختند و 16 نفر مجروح شدند که 11 نفر در بیمارستان بستری شدند. و 5 تا سطحی بود.”

نقش نگهبانان خودروهای ناایمن در وقوع و شدت تصادف امروز

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت اصلی این حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد. مقاومت لازم را نداشت و به همین دلیل گارد ناایمن خودرو نیز در وقوع و شدت تصادف نقش داشت که از نظر کارشناسان مقصر سازمان مربوطه تلقی خواهد شد.

38 نفر در محور کاشان – اصفهان و “کاشان – قم” جان باختند.

به گزارش یومیر و به نقل از پایگاه خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 با احتساب جان باختگان حادثه امروز، 38 نفر از هموطنان به دلیل تصادفات رانندگی در محورهای “کاشان – اصفهان” و “کاشان – قم”. “تبر” 219 نفر جان خود را از دست داده و مجروح شدند.

نیاز به تعمیر سریع آسفالت جاده و تعویض مانع تصادف

زارع با بیان اینکه محورهای کاشان – اصفهان و کاشان – قم حدود 264 کیلومتر است، به وجود روکش آسفالت نامناسب و موانع تصادف ناایمن اشاره کرد و گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که نسبت به ترمیم آسفالت اقدام کنند. پیاده رو در اسرع وقت . همچنین حفاظ های خودرو را روی این محور جمع کنید و با نیوجرسی های مفصل دار جایگزین کنید تا حتی اگر خودرویی به دلیل خواب آلودگی راننده منحرف شود، به لاین مخالف نرود.

نقش خودروهای مقاوم و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

فرمانده انتظامی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد عوامل انسانی در 70 درصد تصادفات رانندگی دخیل هستند، افزود: اما در سال های اخیر پلیس توانسته از تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات رانندگی جلوگیری کند اما لازم به ذکر است که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و در صورت ساخت خودروهای بادوام تر و توجه بیشتر به ایمنی جاده ها، با وجود خطاهای انسانی، شاهد قربانیان کمتری در تصادفات خواهیم بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا