عمومی

هشدار درباره بن‌بست طرح دارویار

به گفته نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، «اگر همین وضعیت (پرداخت هزینه به داروخانه ها) ادامه پیدا کند، ممکن است طرح خوب دارو به بن بست برسد و اگر این اتفاق بیفتد، این مردم هستند که به دلیل آن آسیب خواهند دید. افزایش ناگهانی قیمت دارو و تا دو برابر شدن آنها تحت فشار قرار خواهند گرفت.»

به گزارش یومیر، دکتر سیدعلی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت و گو با روزنامه خراسان او به شدت از تامین اجتماعی به دلیل پرداخت نکردن عوارض داروخانه ها گلایه دارد. وی درباره به بن بست رسیدن طرح دروار هشدار می دهد: برای مشکلات فعلی و عدم پرداخت مابه التفاوت قیمت دارو به داروخانه ها دو بار با رئیس جمهور نامه نگاری کردیم و با وی دل بسته بودیم.

فاطمی ادامه می دهد: اکنون حدود سه ماه از شروع طرح درور می گذرد و تامین اجتماعی یک ریال بابت اعتبارات این طرح به داروخانه ها پرداخت نکرده است و آنچه در این مدت پرداخت کرده مربوط به بدهی به داروخانه ها نیمه دوم سال 1400 اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ممکن است طرح خوب دارو به بن بست برسد و اگر این اتفاق بیفتد این مردم هستند که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت دارو متضرر می شوند و آنها تحت فشار قرار خواهد گرفت.

فاطمی گفت: اکنون برخی داروخانه ها دیگر حاضر به عرضه داروهای بیمه ای به مردم نیستند؛ چون داروخانه اکنون دارو را با قیمت شهریور 1400 به مردم می فروشد، خودش با افزایش قیمت های جدید از تولیدکننده خرید می کند. اینکه یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه قبل از شروع طرح داروور قول داده بود تا 72 ساعت مابه التفاوت دارو را به داروخانه ها پرداخت کنیم. سه ماهه است و تامین اجتماعی به این دلیل چیزی نمی‌گیرد، زیرا داروخانه‌ها تحت فشار هستند.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا