عمومی

هشدار وزیر درباره افزایش مصرف فرآورده‌های نفتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

جواد اوجی در دیدار با سرمایه گذاران شرکت های پالایش نفت گفت: تاکنون تلاش های زیادی انجام شده اما مصرف به همان میزان افزایش یافته است اما اگر کرونا نبود مصرف بنزین در کشور می توانست بیش از 120 میلیون باشد. لیتر در روز، در حالی که تولید ما 106 میلیون لیتر در روز است.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت پالایشی کشور صورت نگرفته و برنامه ریزی ها اجرایی نشده است و نیمی از مصرف محصول کشور را وارد کنید.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های دولت سیزدهم و ماموریت های مهم آن افزایش ظرفیت پالایشی است، گفت: سیستم روی این موضوع کار کرده، برنامه ها تصویب شده و مجوز لازم را داریم. و خوشبختانه تلاش زیادی شده و با حد مطلوب فاصله دارد.
اوجی گفت: رئیس جمهور نیز در این زمینه با مدیر ارشد مکاتباتی انجام داده است که در صورت وجود نگرانی در تامین مواد غذایی رفع خواهد شد. بنابراین این طرح ها باید مورد بهره برداری و حمایت وزارت نفت قرار گیرد و هر دو تا سه ماه یکبار این جلسات مشترک برگزار می شود.
وی همچنین گفت: هر طرحی که اجرا نشود شامل لغو مجوز و واگذاری به شرکت های دیگر می شود.
در ادامه این نشست مسئولان 8 طرح پالایشی نفت شامل سه طرح تامین میعانات گازی و پنج طرح با تامین نفت خام را به وزیر نفت ارائه کردند.

دکمه بازگشت به بالا