اجتماعی

درخواست وزیر کشور از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب

وزیر کشور از مردم خواست با توجه به کاهش بارندگی و ذخیره آب پشت پنج سد اصلی آبرسانی تهران در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش یومیر، احمد وحیدی در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران در کلانشهر تهران که عصر سه شنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران و جمعی دیگر از مسئولان اداری، کشوری و شهرستانی برگزار شد. وی در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور خبرنگاران در خصوص مهمترین مصوبات و تصمیمات در این جلسه گفت: در جلسه عصر امروز موضوعات مختلف مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ضمناً مصوبات جلسه قبل بررسی شد و برای جلسه امروز تعدادی مصوبه داشتیم.

وزیر کشور با اشاره به موضوع ایمنی سازه‌ها و ساختمان‌ها گفت: در بخش ساختمان‌های ناایمن و شناسایی و مقاوم‌سازی آنها گام‌های خوبی برداشته شده و کمپ در این بخش تشکیل شده است که خوشبختانه ارزیابی‌های خوبی برای سازه‌های ناپایدار انجام شده است. در حال انجام است و باید بگویم مواردی که ممکن است برای شهر تهران مشکل ایجاد کند در این جلسه بررسی شد و مصوبات جلسات قبلی نیز پیشرفت خوبی داشت.

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آب تهران گفت: در این جلسه بحث آب نیز مطرح شد زیرا یکی از مشکلات شهر تهران به دلیل کاهش بارندگی میزان ذخیره آب در پشت آب است. . پنج سد تامین کننده آب تهران. متاسفانه وضعیت آب پشت این پنج سد خوب نیست و باید مردم در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

وزیر کشور از مردم خواست تا با الگوی مصرف و دستورالعمل های ابلاغی وزارت نیرو برای رفع مشکل کم آبی اقدام کنند. در این رابطه از مردم می خواهم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی در پاسخ به سوال یومیر مبنی بر امکان جیره بندی آب گفت: بهتر است همکاران ما در وزارت نیرو به طور کامل به این سوال پاسخ دهند و اطلاعات دقیقی ارائه کنند، اما مهم این است که باید مصرف آب را کاهش دهیم مراقب باشیم. و ذخیره کنید.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص آلودگی هوا گفت: موضوع آلودگی هوا یک سوال قدیمی است، راهکارهای مشخصی در این بخش وجود دارد که یکی از آنها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه در کنار سایر موارد چیزها اقدامات شهرداری تهران 200 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده و توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است.

وزیر کشور افزود: باید از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی حمایت شود و در قسمت دوم نیز از سوی وزارت نفت کمک شده است تا خودروهای با کیفیت سوخت یورو 5 حرکت کنند و من باید اعلام می کنند که تولید در این بخش نیز خوب است.

وحیدی با تاکید بر لزوم کنترل واحدهای آلاینده ادامه داد: انتظار می رود مجامع آلاینده مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از فیلترهایی که آلودگی را کاهش می دهد میزان آلایندگی کنترل شود، اما باز هم تاکید می کنم که مهمترین تلاش است. در بخش کنترل آلودگی هوا، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی سازی ناوگان در حال انجام است.

وی در خصوص اجرای طرح کهاب و اینکه گفته شد این طرح به درستی انجام نشده است نیز گفت: آلودگی هوا همه حوزه ها را شامل می شود و فارغ از اینکه منبع آلودگی کجاست باید بررسی های لازم را داشته باشیم چرا که طبق قانون، دستگاه‌های مختلف وظایفی دارند و باید به آن‌ها عمل کنند، در این صورت حتما وزارت نفت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا