عمومی

هشدار درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

تختروانچی در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: “تجاوز اسرائیل به سوریه پیامدهای مخربی برای ثبات منطقه ای ، صلح و امنیت بین المللی دارد. نماینده ایران در سازمان ملل همچنین در مورد روند بازسازی سوریه گفت: “هرگونه ارتباط بین بازسازی یا بازگشت آوارگان سوری با پیشرفت در کار کمیته قانون اساسی ، فقط درد و رنج مردم سوریه را طولانی می کند.”

مجید تخت روانچی سفیر ایران و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل نسبت به حضور غیرقانونی برخی نیروهای خارجی ، گروه های جدایی طلب و تروریستی در مناطقی از سوریه هشدار داد و تأکید کرد که بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و مطابق با قوانین بین المللی حل شود. اصول قانون.

در نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت خاورمیانه و با تمرکز بر سوریه ، تخت روانچی در مورد وضعیت ناپایدار سوریه به دلیل ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و حضور غیرقانونی برخی از نیروهای خارجی ، تجزیه طلب صحبت کرد. گروهها و گروههای تروریستی. وی به بخشهایی از کشور اشاره کرد و نسبت به پیامدهای این وضعیت برای امنیت و ثبات منطقه ای و صلح و امنیت بین المللی هشدار داد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بر لزوم ادامه کار کمیته قانون اساسی تأکید و ابراز امیدواری کرد که به زودی ششمین نشست کمیته برگزار شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد روند بازسازی در سوریه گفت: “هرگونه ارتباط بین بازسازی سوریه یا بازگشت پناهندگان و آوارگان با پیشرفت در کار کمیته قانون اساسی یا موارد مشابه فقط طولانی شدن رنج مردم سوریه. “

وی تأکید کرد: بحران سوریه باید به صورت مسالمت آمیز و مطابق با اصول حقوق بین الملل ، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم مداخله و عدم مداخله در امور داخلی یا خارجی آنها حل شود.

دکمه بازگشت به بالا