اجتماعی

نیاز تهران به طرحی برای بازسازی پس از زلزله

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران از عدم برنامه ای برای بازسازی تهران پس از زلزله انتقاد کرد.

به گزارش یومیر رضا کرمی محمدی تحت عنوان شهردار تهران معاونان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران برای این سازمان معرفی کرد و اقدامات آنها را تشریح کرد: “متأسفانه ، ما با بازسازی و توانبخشی در تهران یا کشور وضعیت خوبی نداریم. چیزی مثل زمین لرزه با نیروی مخرب بالا اتفاق افتاده است ، ما چگونه می خواهیم شهر را بسازیم ، در این شرایط ممکن است ساخت و سازهای موجود در تهران با تهران فعلی متفاوت نباشد و ما هنوز شاهد ساخت و سازهای نامناسب و ناامن هستیم. بیا با هم باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت انعطاف پذیری ، اظهار داشت: با تعریف تاب آوری ، قدرت ذهنی انسان نیز مهم است و نباید به گونه ای باشد که فرد پس از زلزله نتواند ایستادگی کند. شرایط باید به گونه ای باشد که افراد به زودی به حالت عادی برگردند. سازمان ملل متحد همچنین برنامه ای برای کاهش مقاومت و خطرات ناشی از فاجعه دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران با بیان اینکه باید پیش بینی صحیحی از خطرات موجود در سطح شهر داشته باشیم ، گفت: باید بتوانیم میزان آسیب پذیری و احتمال های مختلف تصادفات را ارزیابی کنیم. ما در معرض خطر هستیم و ما نیز بسیار آسیب پذیر هستیم.

کرمی محمدی با بیان اینکه ما به دنبال کاهش خطر بروز حوادث مانند زلزله در تهران هستیم ، توضیح داد: سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران تهران در این رابطه از سیستم هشدار سریع زلزله در تهران استفاده کرده است ، بنابراین می توانیم چند ثانیه زودتر از قبل کار کنیم. در عرض چند ثانیه از موج مخرب. شرایطی مانند خاموش کردن شبکه گاز و آب ، آماده سازی آتش نشانی با افتتاح ایستگاه ها ، آماده سازی مترو ، بیمارستان ها و غیره از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه چهار سنسور در اطراف گسل Mosha نصب شده است ، گفت: ما 22 شتاب سنج دیگر خریداری کردیم که در ماه ژوئیه دریافت کردیم. با استفاده از دفتر فرمانداری ، برای نصب این واحدها مکانهایی را در خارج از تهران شناسایی کردیم و در مجموع 26 واحد می خواهیم. ما به سنسورهای دیگری نیاز داریم که در سالهای آینده اضافه شوند.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران تهران از بروزرسانی سیستم تخمین خسارت زلزله خبر داد و گفت: “ما تعداد سنسورها را در این سیستم از 14 به 70 افزایش داده ایم و کارآمدتر شده است.” حتی برای طراحی مانورهای زلزله. به محض وقوع زمین لرزه می توان از این سیستم استفاده کرد و مکانیسم آن به گونه ای است که داده ها را در سیستم وارد می کند و در مدت زمان کوتاهی آن را منتشر می کند که میزان تصادفات ، زباله ها و غیره چیست.

کرمی محمدی فعال سازی سیستم هواشناسی و سیلاب را یک اقدام دیگر عنوان کرد و گفت: اطلاعات مربوط به این سیستم بصورت آنلاین برای ما ارسال می شود.

وی گفت: “شبکه راههای اضطراری نیز در حال تکمیل است” ، وی گفت: “این جاده ها در کارهای امدادی بسیار مهم هستند.”

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران اضافه کرد: “بهبود نسبی لرزه نگار ساختمانهای افتاده پروژه دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است.” ما تعداد زیادی ساختمان در حال سقوط داریم که سقف های آنها در دو ثانیه اول زلزله فرو ریخته و باید آنها را تعمیر کنیم. اجرای این طرح باعث از بین رفتن بافت می شود.

کرمی محمدی با تأکید بر نقش آموزش و پرورش نیز گفت: موضوع آموزش بسیار مهم است ، اما در حال حاضر سطح آمادگی صفر تا 5 درصد است که باید افزایش یابد.

وی همچنین در مورد ریخته های مدیریت بحران توضیح داد: در حال حاضر 100 پایگاه داریم و 10 پایگاه در دست ساخت است. از این 100 پایگاه ، 54 مورد در اختیار سازمان های ورزشی است. ما اخیراً در یادداشتی تأکید کردیم که کلید این پایگاه ها باید در مواقع بحران در دست ما باشد و باید بتوانیم به سرعت از آنها استفاده کنیم. هیچ اتفاقی نباید در این پایگاه ها بیفتد که خلاف عملکرد بحران باشد ، که خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا