حوادث

تهران لرزید / مردم به جای نگرانی «آماده» باشند/ گسل «مشا»، منشاء زلزله

زمین لرزه ، زلزله تهران ، زلزله تهران

بعدازظهر امروز زمین لرزه 4،0 لرزه تهران را لرزاند و مرکز زمین لرزه آن نزدیک دماوند گزارش شده است.

ساکنان مناطق مختلف تهران لحظه ای زمین لرزه را حس کردند. مرکز ملی زلزله شناسی انستیتوی ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زمین لرزه که به مقیاس ریشتر 4 ریشتر بوده است ، در ساعت 1:41 بعد از ظهر در حوالی دماوند در عمق 12 کیلومتری رخ داده است.
در پی وقوع زلزله ، مدیر کل تهران ، پس از وقوع زلزله ، از مدیریت بحران خبر داد ، ضمن اینکه از شهروندان می خواست برای حفظ آرامش ، آماده کلیه تجهیزات اضطراری و خدماتی در استان باشند.
برای استان های تهران و مازندران آماده شوید
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام سه تیم ارزیابی به منطقه خبر داد و گفت: خدمات اورژانس در بیمارستان های فیروزکوه و دماوند نیز آماده به کار هستند.
سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین دو تیم را به منطقه اعزام کرد ، اما 30 دقیقه پس از وقوع زمین لرزه ، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به یومیر گفت که علاوه بر دو تیم اعزامی ، یک تیم سوم از آمل به منطقه اعزام شدند. پیاده سازی شده
ولی پور همچنین گفت که استان های تهران و مازندران نیز در حالت آماده باش قرار دارند.
کلوپ در ساعت 08:14 ، خالدی ، سخنگوی خدمات اضطراری کشور گفت: خوشبختانه زلزله 4 ریشتری خسارت ندید. مصدومین معمولاً از تبانی با این ریشتر و ویژگیهای پرواز رنج می برند.
کلوپ در ساعت 15.25 ، سخنگوی خدمات اورژانس کشور اظهار داشت: “این زمین لرزه تصادف داشت که در پرواز مجروح شد و در محل مورد معالجه قرار گرفت.”
زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر به جرم ماشا رخ داد
در مصاحبه با یومیر ، رضا کرمی محمدی ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران ، اظهار داشت: زمین لرزه 4 ریشتری که دقایقی پیش در دماوند رخ داد نیز تهران را تحت تأثیر قرار داد و طبق گزارشات ما برچسب گذاری شده در بخش های مختلف از تهران ” اما شدت آن ، و همچنین عمق آن ، 12 کیلومتری از سطح زمین ، باعث نگرانی جدی نمی شود ، اگرچه همیشه باید برای زمین لرزه آماده شود.
وی منشا این زمین لرزه را گسل ماشا اعلام کرد که منشأ همان زمین لرزه 5.2 است و گفت: “پس از زمین لرزه 5.2 ، چندین زمین لرزه دیگر در همان گسل ماشا رخ داده و این زمین لرزه است. همان ” این نشان می دهد که گسل مصحح در حال حرکت است ، اما شدت زلزله به گونه‌ای نبود که بخواهیم همه واحدها را به طور ویژه آماده کنیم.
کرمی محمدی همچنین در مورد خسارت زلزله زد گفت: این زمین لرزه باعث خسارت در تهران نشده است و ما گزارشی در این زمینه دریافت نکردیم زیرا زلزله اساسی 4 ریشتری قدرت ویرانگر و مخرب زیادی ندارد.
وی به جای ترس از زلزله ، از مردم خواست که آمادگی خود را برای مقابله با آن افزایش دهند ، زیرا تهران در شرایط لرزه ای قرار دارد و آنچه می تواند خسارت ناشی از زلزله احتمالی را کاهش دهد ، نه ترس ، آمادگی و آموزش است.
شهروندان دماوند تا ساعاتی دیگر خارج خواهند شد
در مصاحبه با یومیر ، مهدی حیدری رهبر فرماندار دماوند تأکید کرد که هنوز مشخص نیست که آیا زمین لرزه 4 ریشتری پس از آن یا قبل از زلزله امروز رخ داده است و از همه شهروندان دماوند خواسته است که مواظب باشند و برای معدودی در خارج از منزل باشند. ساعت ها.
وی افزود: بار دیگر شاهد وقوع زلزله ای به جرم ماشا بودیم. بر این اساس ، کلیه خدمات اضطراری و تجهیزات خدماتی در دماوند در حالت آماده باش قرار دارد و شهروندان باید در صورت وقوع زلزله آرام باشند و اقدامات ایمنی و امنیتی را انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا