عمومی

نقد فیلم یا “قلم فروشی”

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

پوریا ذوالفقاری منتقد سینما در گفتگو با شهر فرنگ در مورد دنیای انتقاد واقعی و انتقادات سفارشی صحبت کرد و افزود: در این شرایط اقتصادی نمی توان گفت در فضای نقد فیلم هیچ مشاجره ای وجود ندارد. فضای انتقاد در سینما پیچیده و آلوده است.

ذوالفقاری گفت که علت این مشاجرات باید یافت شود ، به همین دلیل برخی افراد “قلم می فروشند”.

وی از جدایی منتقدان حرفه ای و رهگذران فیلم صحبت کرد و افزود: در آستانه جشنواره ها ، فیلم سازان را شنیدم که به برخی از منتقدان پول می دهند تا نظرات مثبتی درباره تولیدات خود داشته باشند.

پوریا ذوالفقاری گفت: اگر در مورد یک فیلم و یک بازیگر نقد مثبتی نوشته شود ، توسط خود هنرمند “مورد جستجو” قرار می گیرد و بعداً دیده می شود.

“علی فرهمند” منتقد سینما نیز در مورد خرید برخی رسانه های منتقد گفت: منتقد واقعی در رسانه ها و حرفه فیلم سواد دارد و به مهارت خواندن تسلط دارد و به هیچ وجه فیلم را نقد نمی کند.

فرهمند از فساد در نقد فیلم صحبت کرد و افزود: نقد فیلم فقط یادداشتی نیست که دارای نگرش نیز باشد. در جشنواره فیلم فجر نمی توانستم همه فیلم ها را ببینم ، اما با نوشته هایی روبرو شدم که همه فیلم ها را شاهکار توصیف می کرد. فیلمسازان درباره فساد در سینما صحبت می کنند اما در نقد فیلم صحبتی از فساد نمی شود.

علی فرهمند ، منتقد سینما ، گفت: تاکنون مقادیر تقریبی. 2 تا 3 میلیون تومان برای من برای سفارش پول نقد. مشکل اصلی این است که افراد به عنوان منتقد می نویسند که اصلاً منتقد نیستند و فقط منتقدان را آلوده می کنند. کسانی هستند که مشاور فیلمساز بوده اند اما به انتقاد از تولیدکننده و محصول او سیاهی سیاه داده اند.

دکمه بازگشت به بالا