عمومی

جشنواره جهانی فیلم فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 5 تا 12 ژوئن 1400 در تهران برگزار می شود.
محمدمهدی عسگرپور ، دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هنگام حضور در برنامه “شهر فرنگ” در یومیر ، درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: باید نگاه دیگری به این دو واقعه داشته باشیم. صاحبان سینما در سراسر جهان برخی از رویدادهای ملی را در سراسر جهان برگزار می کنند و سینمای ما از این نظر عقب نیست.
وی درباره نتیجه جشنواره گفت: این رویداد یک جریان فرهنگی است و می تواند موثر باشد. اصولاً جشنواره های مهم تولید اقتصادی نیز دارند.
عسگرپور افزود: طی چند سال گذشته بسیاری از فیلمسازان برای این جشنواره ها با بازار جهانی در ارتباط بوده اند.
وی گفت: شفافیت چندین سال است که در وزارت ارشاد ادامه دارد و از این طریق می توانیم درباره بعد اقتصادی نیز اظهار نظر کنیم.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود: مدیریت حوزه فرهنگی پیچیده و زمان بر است. جشنواره های بین المللی مانند کن و … چندین سال است که کارگردانان پایداری دارند. این تداوم مدیریت مفید است.
عسگرپور افزود: در صورت علاقه همكاران؛ آنها باید وقت خود را در زمینه فرهنگ بگذرانند.

دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره کرونا و رعایت پروتکل ها در طول جشنواره گفت: ما به طور جدی در تلاش هستیم که همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
وی از اعطای سالن های روباز برای نمایش آثار این رویداد فیلم در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم Fair خبر داد.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اشاره به برگزاری این جشنواره از 5 تا 12 خردادماه امسال گفت: قسمت هایی از بازار فیلم و بخشی از کارگاه های جشنواره بین المللی فیلم فجر تقریباً برگزار می شود.
عسگرپور همچنین در مورد رقابت پذیری این جشنواره افزود: در تمام جشنواره های بین المللی مانند تورنتو ، همه فیلم ها نمایش داده می شود. جشنواره فیلم فجر نیز جشنواره دست اول است. در جشنواره امسال 35 کشور مانند دانمارک ، انگلیس و … حضور داشتند که صاحبان سینمای معروف هستند. حاضر است.
دبیر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جشنواره های رقابتی همیشه پرشور هستند و این تأثیر جدی در بعد مالی جشنواره دارد.
عسگرپور درباره حضور فیلم های ایرانی در جشنواره گفت: ابعاد جشنواره بین المللی با جشنواره ملی متفاوت است ، ما باید مکان نمایش این فیلم ها را در نظر بگیریم. ما سعی داریم برخی از فیلم های ایرانی را به جشنواره اضافه کنیم.
وی همچنین درباره روند انتخاب فیلم گفت: باید نگرش خاصی نسبت به انواع جشنواره ها داشته باشیم. ممکن است بسیاری از فیلم ها در زمان اکران موفق نباشند. فیلم های جدید در اولویت هستند و ما در تلاش هستیم نیروهای جدیدی معرفی کنیم. از طرف دیگر ، این فیلم باید برای خارجی ها نیز قابل درک باشد.

دکمه بازگشت به بالا