فرهنگ و هنر

تائید صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اولی توسط فارابی

معاون نظارت و ارزیاب سازمان سینمایی از آغاز ثبت نام متقاضیان دریافت گواهینامه اولین دوره کارگردانی در باشگاه کارگردانی فیلم اولیه بنیاد سینمایی فارابی خبر داد.

به گزارش یومیر، حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزیاب سازمان سینمایی، 12 تیرماه از طریق سامانه باشگاه فیلم اولیه فارابی ضمن اشاره به آغاز ثبت نام و مراحل صدور گواهینامه کارگردانان حرفه ای گفت: ابتدا در سینما فارابی. ما باید فرآیندی را طراحی می‌کردیم که هم بتواند در خدمت فیلمسازان واجد شرایط باشد و هم استعدادها را در سراسر کشور شناسایی و به سینمای حرفه‌ای کشور معرفی کند. در همین راستا سامانه صدور گواهینامه حرفه ای کارگردانان فیلم اول در باشگاه فیلم اول بنیاد سینمایی فارابی طراحی و راه اندازی شده است.

با اشاره به مصوبه قبلی هیات مدیره سازمان سینمایی مبنی بر واگذاری مسئولیت تایید صلاحیت کارگردانان حرفه ای فیلم اول به بنیاد سینمایی فارابی با مجوز رئیس سازمان و با رعایت مستندات فوق و وی از راه اندازی دبیرخانه اولین کارگردانان سینما در فارابی خبر داد. مرحله اول مراحل تایید صلاحیت متقاضیان کارگردانی فیلم اول از اول تیرماه در آدرس https: // fcfaval .ir خواهد بود.

ایل بیگی در ادامه تاکید کرد: با تغییراتی که دستورالعمل تایید صلاحیت های حرفه ای کارگردانان فیلم اول انجام شده است، سعی شده به کلیت فعالیت های فرهنگی و هنری افراد به ویژه تجربیات آنها در این زمینه توجه شود. تولیدات کوتاه، مستند و نه سینمایی. موجود است.

قائم مقام سازمان سینمایی راه اندازی این دبیرخانه در صندوق سینمایی فارابی را تسهیل در بررسی صلاحیت ها، شفاف سازی فرآیندها و فرآیندها و تمرکز بر ایجاد بستر مناسب برای ورود همه استعدادها به سینما دانست.

معاون نظارت و ارزیاب سازمان سینمایی ادامه داد: در گذشته افرادی که تهیه کننده و سرمایه گذار خاصی نداشتند، با وجود اینکه سرشار از استعداد بودند، عملا چرخه ورود به سینما را از دست می دادند. اما در روند رو به رشد، اعتقاد بر این است که فارغ از جریان سرمایه، تمامی افرادی که استعداد مربیگری و فیلمسازی دارند می توانند از شرایط ورود به سینما و در نتیجه ایجاد دبیرخانه تولید حرفه ای فیلم در سینما فارابی بهره مند شوند. بنیاد باید در مسیر درست گام بردارد. وی تحقق شعار عدالت محوری را برای دولت و سازمان سینمایی دانست.
وی ادامه داد: تایید صلاحیت حرفه ای جدا از فرآیند تایید نسخه های خطی است و در واقع هر فردی که برای اولین بار متقاضی آموزش است باید ابتدا صلاحیت خود را به تایید دبیرخانه دبیرخانه برساند و سپس می تواند مانند سایر مدرسان نسخه خطی را تایید کند. او نتیجه گرفت. دستورالعمل ها را خودتان ببینید.

بر اساس این خبر، متقاضیان ساخت فیلم اول می توانند پس از مطالعه دستورالعمل و با توجه به شرایط موجود در آن به لینک https://fcfaval.ir/instruction.pdf مراجعه کنند.

ابتدا باید مراحل عضویت در سامانه به پایان برسد و پس از انجام مراحل با اطلاعات کاربری وارد سامانه شده و اطلاعات مورد نظر را پر می کنند. در نهایت پس از ارسال درخواست، صلاحیت متقاضی بررسی و به وی اطلاع داده می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا