فرهنگ و هنر

به دنبال کشف استعدادهای جوان در شهرستان‌ها هستیم/ تولید فیلم سینمایی شهید «سردار همدانی»

یومیر/ همدان در اولین دور سفرهای استانی مسئولان سازمان سینمایی که با هدف حمایت از فعالیت های سینمایی در سراسر کشور انجام می شود، امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه محمد خزایی به همراه جمعی از معاونان و مدیران سینمایی گلزار شهدا و مدیرکل امور سینمایی وارد همدان شد. آرامگاه سردار شهید همدانی و آیت الله ملاعلی آخوند آغاز شد.

به گزارش یومیر و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری، محمد خزاعی و مدیران همراه در سالن «تئاتر فرهنگ» مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان حضور یافتند. بازدید از سالن سینما در تماشاخانه فرهنگ همدان اولین برنامه سفر یک روزه خزاعی به همدان بود.

مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی با همکاری بخش خصوصی فعال است و سالن سینمای مجتمع با 360 صندلی و سالن تئاتر این مجموعه با 230 صندلی میزبان علاقه مندان به سینما و تئاتر است.

در ادامه برنامه های سفر، دیدار رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور پیش از ظهر با هنرمندان و فعالان سینمای استان همدان در سالن همایش امام رضا (ع) مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه همدان یکی از استان های پیشرو در عرصه فرهنگی و هنری است، اظهار کرد: همدان یکی از استان های پیشرو در عرصه فرهنگی و هنری است. گزارشی از وضعیت فعالیت های هنری و سینمایی در استان ارائه کرد.

در این جلسه بابک رضاپور و حسن کوثری به عنوان سینماهای پیشکسوت، مهدی قره خانی نژاد به نمایندگی از مدیران سینماهای استان، محمدرضا رهبر رئیس اتحادیه فرآورده های فرهنگی استان همدان، مجید خاکسار مدیر آموزشگاه سینمایی، داوود نماینده ابراهیمی. . از شرکت های تولید فیلم، علی الفت نماینده خانه مستند همدان، جواد وفایی نماینده عکاسان، امید وفایی نماینده انجمن سینمای جوانان، جواد صالحی مدیر سینما آزادی تویسرکان و امیر شمخانی از اعضای خانه سینما به بیان نگرانی های خود پرداختند. ، نظرات و پیشنهادات.

محمد خزاعی در ابتدای سخنان خود برنامه های سازمان سینمایی کشور را فعالیت های سازمان مبتنی بر عدالت، قانون گرایی و استانداردسازی عنوان کرد.

محمد خزاعی با تاکید بر سیاست ها و راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی و سینمایی، بر رویکرد عدالت فرهنگی تاکید کرد. توجه به توسعه زیرساخت ها، استعدادیابی، آگاهی از ظرفیت ها و مناطق بومی و ایجاد شرایط عادلانه برای رشد و کشف عکاسان مستعد فیلم در استان ها و شهرستان ها از دغدغه های اصلی سازمان سینمایی است، افزود: همدان یک قرن سینما دارد. . تنوع تمدن، فرهنگ، هنر، ایثار و شهادت سابقه درخشانی دارد.

وی ادامه داد: استان همدان در دفاع مقدس، مدافعان حرم و دفاع از ولایت و دینداری، تاریخ و جایگاه پرافتخار و افتخاری دارد و مملو از مفاخر علمی و فرهنگی، شهدای ارشد، جانبازان و ایثارگران و سینمایی و دارایی های هنری

وی تصریح کرد: سفرهای استانی از همدان آغاز شده است و هر هفته به یک استان سفر می کنیم. برای پیگیری مسائل و مشکلاتی که در استان ها مطرح می شود کمیته ای در سازمان برای پیگیری سفرهای استانی تشکیل شده است.

خزاعی، اقدام جهادی را یکی از شاخصه های دولت انقلابی دانست و افزود: بیشتر دغدغه های مطرح شده در این جلسه به چند بخش تقسیم می شود که مهم ترین آن تقویت زیرساخت ها و بخشی دیگر مربوط به امکانات و امکانات است. بهسازی، دفاتر انجمن سینمای جوان.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، انجمن سینمای جوانان، بازوی اجرایی توانمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برشمرد و تاکید کرد: دفاتر این انجمن ظرفیت قابل توجهی دارند و می توانند در برگزاری برنامه ها و جشنواره ها مشارکت داشته باشند. نکته دیگری که در انجمن سینمای جوانان ایران دنبال می شود، بحث اولین فیلم های دریافت کننده سهمیه در انجمن سینمای جوان است. ما به دنبال کشف استعدادهای جوان در شهرستان ها هستیم و انجمن سینمای جوان در این زمینه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که انجمن در دستور کار قرار داده است آموزش آنلاین است که علاقه مندان به گذشته در نقاط مختلف کشور می توانند از آن استفاده کنند و همچنین راه اندازی بستر فیلم کوتاه و مستند نیز از دیگر موارد است. برنامه در انجمن». سینمای جوانان ساخته می شود.

خزایی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در مرکز گسترش فیلم های مستند، تجربی و انیمیشن شورایی تشکیل شده است که طرح های ارسالی استان ها را بررسی و اعتبار مناسبی را به طرح ها اختصاص می دهد.

وی اقتصاد انیمیشن را یکی از مهمترین بخش های فیلم ایرانی دانست و گفت: انیمیشن وابسته به جریان اصلی کشور و پایتخت نیست و هنرمندانی از سراسر کشور می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز گفت: در حال حاضر سه استان متقاضی برگزاری این جشنواره هستند که در صورت استقبال استان همدان یکی از مهمترین فرصت های برگزاری این جشنواره خواهد بود. میزبان. جشنواره.”

سینمای دفاع مقدس از دیگر مواردی بود که خزایی بر آن تاکید کرد و گفت: مستندی از زندگی شهدای شاخص همدان ساخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت فیلم شهید همدانی در دستور کار قرار دارد و فیلمی از زندگی این شهید بزرگوار ساخته می شود.

در پایان این مراسم از مجید مرادی عکاس پیشکسوت و عبدالامیر عراقی عکاس و فیلمساز پیشکسوت همدانی تجلیل شد.

یزدان عشیری، مشاور رئیس جمهور و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، اصغر فارسی، معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدرضا سوقندی، مدیرکل حقوقی و استان ها، محمد حمیدی مقدم، کارگردان آذرپندار، مدیر سینمای جوان، هاشم میرزاخانی، مرکز توسعه زندگینامه مستند و تجربی در این سفر رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

گفتنی است با رویکرد عدالت فرهنگی در فرهنگ و هنر و در راستای عدالت فرهنگی و تمرکززدایی که سینما نیز بخشی از آن است، از این پس با حضور سازمان سینمایی با مشارکت شعب استانی فرهنگ و ارشاد جدی تر خواهد شد.

گفتنی است برنامه سفر استانی در راستای طرح کلی وزارت ارشاد و طرح جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و تعمیم دسترسی فرهنگی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا