عمومی

بازگشایی در عرصه سینما؛ فعلا فقط در بخش تولید

وی با انتقاد از سیاست دوگانه تعطیلی فروشگاه ها و مراکز تجاری و گفت: هاشم میرزاخانی: “هنوز در سینماها تعطیل است.”

میرزاخانی با اشاره به زندگی صلح آمیز coronavirus گفت: نمایش فیلم در سینما “باز” ​​یا “سینما سینما” امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه از ابتدای کورونا ، دو فصل مهم اکران فیلم را از دست داده ایم ، افزود: اگر در این راه پیش برویم ، درآمد حاصل از فیلم ایرانی کمتر از 80 میلیارد تومان خواهد بود.

هاشم میرزاخانی بابیان افزود: سینما غذای روح جامعه است: “فضای سینما قابل کنترل تر از سایر فعالیت های اقتصادی و سایر صنوف است.” سینما را می توان با یک اتاق باز و خانوادگی مجدداً افتتاح کرد. اما فیلمسازان هنوز هم بی نتیجه هستند.

مدیرعامل مؤسسه سینما افزود: انتظار داریم هزاران میلیارد یورو اختصاص داده شده به بخش های مختلف اقتصادی برای کارمندان سینما در نظر گرفته شود تا دیگر به آنها آسیب نرسد.

وی گفت: با دادن اوج نمایش نوروزی ، فروش امسال را از دست می دهیم اما می توانیم برخی از آسیب های اقتصادی و فرهنگی سینما را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر فروش سینما در کلانشهرها است ، افزود: سال گذشته فروش سینما در تهران بیش از نیمی از فروش گیشه کشور را به خود اختصاص داده است.

در ادامه برنامه در فرنگ ، مسعود نجفی ، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ، با تلفنی درباره تصمیمات اخیر سازمان سینما مبنی بر بازگشایی سینماها صحبت کرد و افزود: “این امکان وجود دارد که سینماهای با ظرفیت 40٪ بتوانند در صورت مشاهده با خیال راحت بازگشایی شوند. “”

نجفی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت بازگشایی ، انتظار می رود سالن های سینما از امنیت برخوردار باشد ، گفت: در هر صورت ، ما باید به یک نمایش ایمن برویم و فعالیت های سینماها را ادامه دهیم.

وی افزود: بخشی از مسئولیت این کار بر عهده دارندگان سالن ها و صاحبان سینما است که باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و سازمان بیوگرا اعلام کرده است که حمایت های لازم را انجام می دهد.

رئیس روابط عمومی سازمان سینمایی اضافه کرد: فیلمی آموزشی در این زمینه تهیه شده است که قبل از نمایش هر فیلم ، از این فیلم پخش می شود.

دکمه بازگشت به بالا