عمومی

ناهماهنگی بین دستگاه‌ها علت اصلی مشکلات اقتصادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر،

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز مشکل اصلی در حوزه اقتصادی را عدم هماهنگی و تعامل بین ادارات و دستگاه های مختلف عنوان کرد و گفت: کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری است.
ملانوری با اشاره به ضرورت رفع تحریم های خود تحمیلی در اقتصاد کشور گفت: کشور دارای منابع معدنی فراوان و ذخایر انرژی است که می توان به آنها متصل شد و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم نیروی کار کشور افزود: نیروی انسانی با توان علمی و نخبگان بالا یکی دیگر از ظرفیت های اقتصادی کشور است که در کنار امکانات خدادادی و منابع طبیعی در معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت می تواند در خدمت اقتصاد باشد. اهداف و توسعه کشور

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود تحریم های فراوان به دلیل مرزهای کشور، فرصت های بسیار خوبی در زمینه مبادلات مرزی برای کشور وجود دارد.

ملانوری مشکل اصلی در حوزه اقتصادی را عدم هماهنگی و تعامل بین بخش ها و دستگاه های مختلف دانست و افزود: ارتباط و تعامل همه جانبه بین جامعه نخبگان، مراکز علمی، پژوهشی و توسعه ای با فعالیت های اقتصادی و توسعه ای از جمله کشاورزی، صنعت و … معدن.” گردشگری و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بسیار ضروری است.

وی بر لزوم ارتباط مراکز تحقیقاتی دانشگاهی با بخش‌های تولیدی و صنعتی در کشور تاکید کرد و گفت: در حوزه قانون‌گذاری نیز نمایندگان می‌توانند با شرایط موجود قوانین مؤثری را اتخاذ کنند تا بتوانیم به راحتی از بحران‌های موجود عبور کنیم.

دکمه بازگشت به بالا