استان ها

ناامیدی مردم کرمانشاه از کشتی شهرشان/ مربیان واقعی خارج از گود نشسته‌اند

یومیر / کرمانشاه یکی از پیشکسوتان کشتی استان کرمانشاه گفت: اگرچه عشق و علاقه به کشتی همچنان در بین مردم کرمانشاه موج می زد ، اما به دلیل عدم قهرمانی و افول استان در این زمینه ، آنها ناامید می شوند.

ماشاالله حسینی در گفت وگو با یومیر به مناسبت روز ملی کشتی (5 شهریور) ، با اشاره به کاهش وضعیت کشتی کرمانشاه در سال های اخیر اظهار داشت: آنها باید کار می کردند و نمی کردند و مدیریت ضعیفی داشتند.

وی ادامه داد: کشتی کرمانشاه مدیری با تدبیر و حوصله می خواهد تا با جانبازان و مربیان این رشته فکر و بیندیشد تا کشتی استانی ما را از وضعیت فعلی نجات دهد.

حسینی یادآور شد: البته رئیس فعلی هیئت کشتی استان یکی از قهرمانان و استادان معروف این رشته در کشور است و مورد احترام کشتی ایران است ، اما انتظار می رفت که او بسیار فراتر از این عمل کند و باید فکر کند برای نجات کشتی از غرق شدن. “بده.

ملی پوش سابق ایران در ایران افزود: مربیانی که باید سر کار باشند در حال حاضر در کنار تشک های کشتی نیستند و از تجربیات آنها استفاده نمی شود و کسانی که نباید مربی باشند.

وی افزود: کشتی گیرانی قهرمان داریم که پس از پایان دوره قهرمانی به مربیگری روی آورده اند و عشق و علاقه زیادی به این رشته دارند اما اکنون شاهد خالی آنها در تمرینات کشتی کرمانشاه هستیم.

این مربی کشتی تاکید کرد: هیئت کشتی کرمانشاه که متولی این رشته است باید این افراد را جذب کرده و مربیان را نگه دارد تا بتوانند برای رشد کشتی کرمانشاه تلاش کنند اما متأسفانه اینطور نیست.

حسینی با بیان اینکه در کرمانشاه مربیان کشتی اگر مایل به تلاش برای به دست آوردن مجدد قدرت خود در این استان هستند دستمزد زیادی دریافت نمی کنند ، گفت: تنها در کرمانشاه است که می بینید مربیان کشتی در حالی که در یک استان به صورت رایگان مشغول به کار هستند. تهران و مازندران ، مربی کشتی ، تنها شغل او است و از این راه درآمدزایی می کند و باعث شده است با انگیزه کار کنند.

وی در ادامه یکی دیگر از عوامل افت کشتی کرمانشاه را معیشت مردم و مشکلات اقتصادی دانست و گفت: افزایش تعداد بیکاران و افزایش مشکلات اقتصادی مردم کرمانشاه طی ده سال گذشته باعث شده افراد کمتری در ورزشهای گرانقیمت پیروز خواهد شد. “مانند یک کشتی دراز بکشید.

این پیشکسوت کشتی کرمانشاه ادامه داد: ورزش های قهرمانی به اندازه کشتی گران هستند و هرکسی که می خواهد وارد این عرصه شود باید از نظر مالی بتواند این کار را انجام دهد ، بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی کرمانشاه ، چنین چیزی کمتر یا حتی در زمان های اخیر اتفاق افتاده است. سالها. “ما دانشجویانی داشتیم که بسیار با استعداد بودند اما به دلیل مشکلات مالی کشتی را نیمه راه رها کردند.

وی همچنین به موضوع دوم این سالها در کشتی کرمانشاه یعنی عدم آگاهی از رده های سنی اولیه پرداخت و گفت: متأسفانه ما در سال های اخیر زیرساختی برای کشتی کرمانشاه ایجاد نکرده ایم و این عامل باعث می شود ما هیچ نماینده ای در مسابقات کشتی نداشته باشیم. تیم ملی در چند سال آینده. “

ملی پوش سابق کشتی ایران ادامه داد: از سوی دیگر اداره کل ورزش و جوانان استان باید به عنوان اولین ورزش استان به کشتی توجه بیشتری می کرد اما در سال های اخیر شاهد این موضوع نبودیم.

وی با بیان اینکه کشتی کرمانشاه برای شکوفایی مجدد نیاز به حمایت مالی قوی دارد ، گفت: متأسفانه هیئت آنطور که باید در مازندران تلاش کرد برای جذب حامی اقدام نکرد.

حسینی افزود: همچنین باید در نظر داشت که کشتی گیران خوب با تاکتیک و تکنیک خوب زیر نظر مربیان ماهر در حال رشد هستند ، در حالی که ما در حال حاضر در به روز رسانی ، ارتقاء و بازآموزی تمرینات مربیان خود مشکل داریم.

وی در ادامه کم کاری برخی از کشتی گیران را یکی دیگر از دلایل عدم کسب افتخارات گذشته در کشتی امروز کرمانشاه دانست و گفت: غیرت و تعصبات گذشته دیگر در نسل جدید کشتی گیران کرمانشاهی نیست.

ملی پوش سابق در پایان با بیان اینکه مردم کرمانشاه دیگر از کشتی استان ناامید نیستند گفت: با وجود این که هنوز عشق و علاقه به این منطقه در بین مردم کرمانشاه وجود دارد و ما این را در طول مسابقات ملی و مسابقات بین المللی “اما واقعیت این است که آنها از کشتی استان به دلیل عدم قهرمانی در این زمینه ناامید شده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا