استان ها

خودروهای “وَن” جایگزین مینی‌بوس‌های فرسوده کرمانشاه می‌شوند

یومیر/کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به میانگین عمر مینی بوس ها در کرمانشاه که به بیش از 30 سال رسیده است از تلاش برای جایگزینی آنها با وانت های کوچک خبر داد.

فریبرز کرمی در گفت وگو با یومیر، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری کرمانشاه از نظر سنی و فرسودگی، اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری به سه صورت اتوبوس و مینی بوس فعالیت می کند که در کرمانشاه نیز وجود دارد. 189 اتوبوس، 860 مینی بوس و بیش از 950 خودروی سواری فعال هستند.

وی با بیان اینکه از نظر میانگین سنی ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری در کرمانشاه نسبت به میانگین کشور در محدوده مناسبی قرار داریم، افزود: در حال حاضر قدیمی ترین ناوگان حمل و نقل مسافر در استان مربوط به مینی بوس های با طول عمر بالا است. تقریبا بیش از 30 سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از تلاش برای جایگزینی مینی بوس ها با سایر مدل های ناوگان از جمله «ون» خبر داد و گفت: مینی بوس ها دیگر برای حمل و نقل خارج از شهرها رواج ندارند.

کرمی میانگین سنی اتوبوس های استان را 15 سال و میانگین سنی مسافران را 12 سال اعلام کرد و گفت: در این دو بخش وضعیت بهتری داریم.

وی سرمایه گذاری در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت: متأسفانه به دلیل گرانی خرید ناوگان و اینکه توجیه اقتصادی ندارد چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد و این روند باعث شده برخی مردم چرخه فعالیت ناوگان را ترک کنند و از حمل و نقل عمومی خارج شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با تاکید بر حمایت دولت از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بلندمدت و کم بهره می تواند در این زمینه کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا