عمومی

مسابقات انتخابی کشتی، شرط کسب نتیجه بهتر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

کشتی یکی از ورزشهای پرطرفدار در بین ایرانیان است ، رشته ای که در مسابقات المپیک و میادین مختلف بین المللی افتخارات زیادی کسب کرده است.
مجید خدایی ، کارشناس کشتی و مربی و قهرمان جهان که جمعه شب میهمان برنامه استخر ورزشی یومیر با موضوع مسابقات کشوری کشتی آزاد و فرنگی بود ، گفت: مسابقات تنها راه کاهش حاشیه است هم برای کشتی و هم برای کشتی گیران. “مربیان از این مسابقات خوشحال هستند ، اما با ظهور کرونا ما نمی توانیم آن مکانیزم را اجرا کنیم و تحت شرایط مختلف ایجاد شده توسط کرونا ، تصمیم مربیان برای برگزاری این مسابقات هر از چند گاهی تغییر می کند. و کشتی گیران گیج شدند.
وی گفت: “نتیجه مسابقات مقدماتی شناخت چهره های جدید است و ما هر بار که مسابقات مقدماتی را برگزار کردیم توانستیم نتایج بهتری بگیریم.”
خدایی گفت: ما در شرایطی نزدیک به المپیک قرار داریم و هدف ما کاهش حواشی است ، بازی های آسیایی و مسابقات سهمیه به ما کمک کرد یک قدم جلوتر برویم و خوشبختانه توانستیم در تمام اوزان المپیک سهمیه کسب کنیم.

محمد ابراهیم امامی – سخنگوی فدراسیون کشتی که میهمان دیگر این برنامه به صورت آنلاین بود ، در پاسخ به نحوه انتخاب کشتی گیران در وزن های مختلف و جمع بندی کادر فنی برای انتخاب کشتی گیران ، گفت: تیم ها از قبل به این اعتقاد دارند. “کشتی گیران در تشک باید توانایی های خود را نشان داده و انتخاب شده باشد ، و فدراسیون کشتی برای اطمینان از عدالت ، این چرخه انتخاب را برای تیم ملی تعریف کرده است ، و با توجه به اینکه در شرایط کرونا ، امکان برگزاری مسابقات را به عنوان تعریف شده داشتیم کارکنان برای برنامه ریزی این.
وی در پاسخ به اینکه چرا این مسابقات به اشکال مختلف از جمله برگزاری برخی مسابقات انفرادی بصورت رو در رو و برخی مسابقات در تورنمنت ها برگزار شد ، اظهار داشت: وزن هایی که کسب کردیم با وزنهایی که سهمیه نگرفتیم متفاوت بود ، بنابراین فنی است کارکنان تصمیم گرفتند برای تعیین برندگان در اردوگاهی شرکت کنند ، اما در سایر اوزان ما مجبور شدیم بعد از مسابقات در قزاقستان سهمیه بگیریم ، بنابراین ما نمی توانستیم یک نفر را برای المپیک انتخاب کنیم ، بنابراین ما در حال برنامه ریزی دو رویداد مهم هستیم ، المپیک و جام جهانی و به همین دلیل چاقوی فنی باید 10 وزن را برنامه ریزی می کرد.

دکمه بازگشت به بالا