عمومی

مورد توجه‌ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

تعطیلات نوروزی هر سال زمان بسیار خوبی برای گردشگری عمومی بوده است. با شیوع ویروس کرونا، چند سالی بود که سفرهای نوروزی چندان مورد توجه مردم قرار نمی گرفت و مورد توجه قشر وسیعی از مردم قرار نمی گرفت. این در حالی است که در چند سال اخیر بسیاری از کاربران تورهای مجازی را بهانه ای برای معرفی مقاصد گردشگری و زیارتی شهر خود راه اندازی کرده اند.

به گزارش یومیر، مرکز تحقیقات «بتا» در ادامه نوشت: با تزریق واکسن کرونا و کاهش چشمگیر بیماری های عروق ویروس کرونا و مرگ و میر در اواخر قرن پانزدهم، تعطیلات نوروزی 1401 فرصت مناسبی برای سفر و تفریح ​​فراهم کرد. تا جایی که در عید امسال شاهد حضور پرشمار مسافران نوروزی بوده ایم.

بر اساس مطالعات انجام شده، حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد (اینستاگرام)، تخت جمشید (توئیتر) و حافظیه شیراز (تلگرام) پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در نوروز 1401 در فضای مجازی بوده اند.

اولین ساختمان توریستی در هر تخت بیش از دو تخت دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اینستاگرام نسبت به کاربران نوروزی 1401 در دو پلتفرم دیگر، محتوای بیشتری درباره سایت های تفریحی و گردشگری داشت. انتشار تصاویر مکان های گردشگری پس از بازدید، معرفی مکان های مختلف تاریخی، مذهبی و گردشگری توسط تورهای گردشگری و افراد مختلف، پیشنهاد سفر به این مکان ها توسط دوستان و خانواده، اشاره به تاریخچه و دلایل اهمیت این مکان ها توسط کارشناسان در این زمینه. میدان و … یکی از دلایل فراوانی این سایت ها در فضای مجازی است.

با توجه به بررسی تکرار این مکان ها در نوروز 1401، انتشار تصاویری از اماکن گردشگری پس از بازدید و پیشنهاد بازدید از آن ها، مهم ترین عامل فراوانی این مکان ها در بازه زمانی مورد بررسی در شبکه های اجتماعی بوده است.

در این گزارش تنها مکان های گردشگری شامل اماکن تاریخی و مذهبی، مقبره مشاهیر و اماکن گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و منابع طبیعی مانند جنگل، تالاب، پارک و … در نظر گرفته نشده است.

طبق آمار حرم امام رضا (ع) در مشهد، تخت جمشید شیراز و برج میلاد تهران سه سایت مورد توجه کاربران توییتر در نوروز 1401 بودند.

اصلی ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

حرم مطهر امام رضا (ع) مشهد، تخت جمشید شیراز و میدان نقش جهان اصفهان سه مکان مورد توجه کاربران اینستاگرام در نوروز 1401 بودند.

اصلی ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

تخت جمشید شیراز، برج میلاد تهران و حافظیه شیراز سه مکان مورد توجه کاربران تلگرام در نوروز 1401 بودند.

اصلی ترین مقاصد گردشگری مجازی در نوروز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا