فرهنگ و هنر

حرکت کاروان نوروز از تهران تا سنندج

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از عزیمت کاروان نوروزی تهران به غرب کشور و خاتمه آن با برگزاری نمایشگاه عکس نوروزی در سنندج خبر داد.

به گزارش یومیر، به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت‌الله ایوبی که در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره تصویر و فیلم سینمایی کشور سخنرانی می‌کرد، با اشاره به برگزاری جشن نوروز امسال به میزبانی کمیسیون یونسکو در ایران، اظهار کرد: این جشنواره در سال 2018 در ایران برگزار شد. دوشنبه (14 مارس) کاروان باشکوهی از ساکنان نوروزی داریم. از شمال و جنوب، شرق و غرب کشور و سفرای کشورهای عضو نوروزی و پیک‌های نوروزی از سراسر کشور می‌آیند و می‌توان به کشور عباس‌آباد نوید سفر ما را داد، از آنجا که کاروان به همدان و کرمانشاه می‌رود و به پایان می‌رسد. سنندج.

وی افزود: برنامه باشکوهی در سنندج داریم و نمایشگاهی با عکس هایی از دنیای نوروز از آخرین دوره جشن تصویر سال در این شهر برپا می شود.

سیف الله صمدیان، دبیر جشن جشنواره فیلم تصویر و تصویر سال نیز یادآور شد: سال گذشته به دلیل شرایط ناشی از کرونا نتوانستیم جایزه برگزار کنیم، اما امسال برنامه ای که به آن اشاره شد دکتر ایوبی شامل 150 تصویر شامل 120 تصویر، 15 کارتون و 15 پوستر از بزرگسالان تا جوانان هنرمند و شایسته هستند.

وی افزود: تصاویری از عکاسان ایرانی از کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین و… جمع آوری کرده ایم که اولین ایستگاه آن سنندج است. در افغانستان در 42 سال گذشته تصاویری با کیفیت و بسیار حرفه ای از ورود و خروج روس ها از آمریکایی ها داشتیم که احتمالاً در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

کاروان نوروزی از تهران به سنندج

در ادامه این مراسم به محمدرضا بهارناز، مهدی بمانی، ساعد نیکوزات، امیرعلی جوادیان، هادی دهقانپور، اسحاق آقایی، بابک مهرافشار، مریم زمانپور، زنده یاد کامبیز درمبخش و ابراهیم حقیقی دیپلم افتخار برگزیده اهدا شد. عکس “بخش.

کمیسیون ملی یونسکو نیز از محمدرضا بهارناز برای عکاسی نوروزی در شش کشور تجلیل ویژه ای به عمل آورد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا