استان ها

نقش موثر اطلاع رسانی در ارائه اطلاعات منسجم و هدفمند در ایام نوروز

به گزارش یومیر از کیش: اولین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با حضور نمایندگان سیزده نفر از مدیران تسهیلات نوروزی کیش با محوریت فرهنگی، آموزشی، مشارکت حداکثری مردم در جذب گردشگر، استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی، پیش بینی بحران و ارائه اطلاعات منسجم و هدفمند نوروزی روز دوشنبه 27 دی ماه در خانه مجمع سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش افزود: رسانه ملی و همچنین رسانه های دلسوز داخلی در زمینه اطلاع رسانی جزیره کیش در زمینه تولید محتوای گردشگری اقدام کرده اند و سرمایه عظیمی هستند که ما به آنها کمک می کنیم. سعی می کنند بهتر از قبل استفاده کنند.”

وی در ادامه تصریح کرد: با بهره گیری از روش های نوین اطلاع رسانی در تلاش هستیم تا در حوزه های مختلف مورد نیاز گردشگران و ساکنان کیش در نوروز امسال اطلاعات کاملی ارائه کنیم.

محمد نیکجو بر استفاده بهینه از ظرفیت «رسانه های بومی و روش های نوین اطلاع رسانی، اپلیکیشن آی کیش و QCR» تاکید کرد.

نیکجو اطلاع رسانی موثر در اقتصاد گردشگری را یکی از مولفه های کلیدی در ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی عنوان کرد و گفت: تمامی واحدهای مستقر در جزیره کیش به ویژه رسانه های محلی و ملی نقش مهم و ارزنده ای در جذب گردشگر به این منطقه دارند. انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از مسافران نوروزی 1401 مقصد گردشگری جزیره کیش را انتخاب می کنند، گفت: باید در حوزه اطلاع رسانی اقدام کنیم و اطلاع رسانی باید با سرعت و دقت لازم و جامع باشد و جامعه هدف ما گردشگران و گردشگران هستند. ما از تمام ظرفیت های رسانه ای استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی کیش در خصوص لزوم رصد اخبار و نیازهای گردشگران و مسافران در شبکه های اجتماعی گفت: مردم به دنبال دسترسی آسان به اطلاعات و دوری از کارهای پیچیده هستند و خدمات رضایت بخشی ارائه شود. به گردشگران در دستور کار است.

محمد نیکجو در خصوص تولید محتوای گردشگری، قوانین راهنمایی و رانندگی، مراکز اقامتی و تفریحی و همچنین پوشش خبری و پالایش گفت: با توجه به تولید محتوا در سال های اخیر، ضمن استفاده از تجربیات همکاران، از اقلام تبلیغاتی موجود نیز استفاده خواهیم کرد. “

وی بر لزوم آموزش فرهنگ سازی اطلاع رسانی موثر در جزیره کیش برای میهمانان نوروزی تاکید کرد و افزود: مسافران در بدو ورود به جزیره از اطلاعات مورد نیاز خود در حوزه گردشگری و اقامتی بهره مند می شوند.

نیکجو اطلاع رسانی جامع و منسجم را از وظایف مهم این کمیته برشمرد و تاکید کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در تهیه برنامه های رسانه ای؛ از جمله وظایف این کمیته است. اطلاع رسانی واحد در خصوص مناسبت های نوروزی پیش رو و اجرای بررسی میزان ارائه خدمات به گردشگران و انتقال به مراجع جهت بررسی در دستور کار قرار دارد.

محمد نیکجو در خصوص ارائه بسته های اطلاعاتی در بندر در مبادی ورودی و تبلیغات در فرودگاه های مبدا کیش از شلوغ ترین شهرها، گفت: اطلاعات در حوزه های «تردد و رانندگی، مراکز اقامتی و تفریحی» بهینه نحو ارائه می شود.

نیکجو در ادامه سخنان خود گفت: برای جلوگیری از تنوع اخبار و اطلاعات و سردرگمی گردشگران و گردشگران از راهبرد واحد خبر پیروی کرد. وی افزود: باید با بحران های احتمالی از جمله «شرایط آب و هوا، حوادث غیرمترقبه» و … مواجه شویم. .. «باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات و شیوه های اطلاع رسانی تصمیمات ستاد تسهیلات نوروزی بر عهده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی است.

نیکجو افزود: همکاران ما در ستاد نوروزی 1401 تمام تلاش خود را می کنند تا گردشگران و کیش نشینان کوچکترین مشکلی در حوزه اطلاع رسانی نداشته باشند.

لازم به ذکر است راهنمایان گردشگری (از من بپرسید)، لینک اخبار کمیته اطلاع رسانی، پاسخ به شکایات تلفنی 124، استفاده از Q-Arc، معرفی ظرفیت جزیره هندورابی، تامین سوخت و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، ایجاد کلانتری، استقرار گروه اختصاصی مجازی، تولید محتوای دیجیتال، ارسال پیامک های آموزنده، به روز رسانی آی کیش، پیامک های هدفمند برای اطلاع رسانی رویدادها و شرایط آب و هوایی، نقشه برداری از گردشگران و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با هدف ایجاد انگیزه و معرفی جاذبه های گردشگری بود. یکی از موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان سیزده تن از تسهیلات نوروزی 1401 است.

46

دکمه بازگشت به بالا