فرهنگ و هنر

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس و مقاومت برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت چهارشنبه 18 اسفندماه از ساعت 13:00 برگزار می شود. ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات خلیج فارس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس.

به گزارش یومیر، سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبی و تاریخی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، درباره پایان نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت، اظهار کرد: این دوره از کتاب های دفاع مقدس به پایان رسیده است. سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خانه کتاب و ادبیات زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه ویژه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتابخانه ویژه هنر و کتابخانه ایثار و شهادت. شهیدفوندن) راه اندازی شد. با تایید و کنترل تخصصی به 2957 کار رسیدیم. در گام بعدی کار همه ناشران، مولفان و مجموعه های فرهنگی را مطالبه کردیم که خوشبختانه به 2594 اثر برای دبیرخانه رسید. سپس کتاب ها در یک تقسیم بندی مناسب به 18 گروه داوری تقسیم شدند و 20 گروه داور از بین اساتید و نویسندگان برتر شامل داوران نشر و داوران کتاب و کتابخوانی انتخاب شدند.

وی افزود: نکته مهم آمار این است که نسبت به دوره هجدهم موضوعات فیلم مستند، پژوهش های فرهنگی اجتماعی، پژوهش های ادبی و هنرهای تجسمی کاهش اما در سایر موارد افزایش یافته است، داوری کتاب ها در حضور با حضور بیش از 80 داور تا آذرماه ادامه داشت و پس از آن مراسم اختتامیه برگزار شد، خداوند متعال با 27 عنوان کتاب برگزیده، 4 ناشر، 1 ناشر، 2 داور، 1 داور کتاب، 2 فعال فرهنگی در حوزه کتاب، 1 نویسنده فعال تجلیل خواهد شد. ، 1 کتابخانه برتر و 2 کتابدار.

به گفته وی، در همین دوره از این مراسم از دو خانواده شهید اهل قلم و یک جانباز دفاع مقدس و اهل قلم و خانواده زنده یاد جهانگیر خسروشاهی توسط داوران تجلیل خواهد شد.

سرهنگ بایرامی یادآور شد: یکی از نقاط قوت این دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و مقاومت و نامگذاری این دوره به عنوان حفظ هویت ملی و آثار فاخر بود که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بود. و خوشبختانه 35 نشست تخصصی در این رابطه تشکیل شد که نتایج این جلسات به زودی در قالب عنوان کتاب منتشر خواهد شد.

در مراسم اختتامیه این دوره، ویژه نامه دوره نوزدهم و همچنین کتاب بیقراری (که حاوی یادداشت های داوران این دوره است) رونمایی می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا